Direktlänk till inlägg 16 december 2008

Ett kryss i kalendern..

Av Heidi Månsson - 16 december 2008 23:24

ytterligare en dag har passerat och julafton närmar sig med stormsteg. Har idag köpt ytterligare några julklappar. Nu har jag en riktigt svår kvar och klockan tickar..jag riktigt hör hur det ekar i huvudet på mig, tick tack, tick tack..

I morgon ska jag försöka hinna med att städa bort lite saker som står i vägen här. Ska ju vara kalas här i helgen och sen ska ju barnen och jag hjälpas åt med julgranen som ska pyntas snart. Tror det blir på söndag. Kan ju iaf plocka ihop en hel del saker här som har en tendens att sprida ut sig. Mystiskt det där hur saker får ben för att sprida ut sig men aldrig för att samla ihop sig igen... :=)

Kan barnen ha något med detta att göra kanske? Inte är det mig det beror på iaf, eller? Hehe. Man skaffar väl barn för att ha någon att skylla på? Jasså, inte? De trodde jag ;)


Den här dagen började inte så bra. Det började med att jag inte kunde somna igår så imorse vaknade jag inte när larmet ringde utan bara stängde av det så där som man gör ibland halvt i sömnen. Naturligtvis försov vi oss sonen och jag. Vaknade 20 min över 8 av att telefonen lät, det var sambon som ville kolla om vi hade känt av jordbävningen. Insåg vad klockan var och fick snabbt avsluta samtalet för att väcka sonen, be honom kasta på sig kläderna, snabbt käka lite frukost och sen iväg. Jag har tur som har en svärmor nära, hon kom och hämtade sonen och körde bort honom till skolan sen. Anledningen till att jag inte hade kunnat sova inatt var nämligen migrän.. hade inte sån jättelust med att sätta mig på cykeln och stressa till skolan. Det brukar inte hjälpa till för att få bort det onda direkt och det envisa bultandet fanns kvar ända till 10-tiden..

Och jordbävningen då? Jodå den hade jag halvt medvetslös känt av bara det att jag i drömmarnas land trodde att det var snöplogen som var igång utanför vårt fönster...ööö vi har ju så enormt mycket snö här i Skåne så det är ju självklart den som brummar så hela marken skakar... Bra jobbat Heidi, 10 poäng till den dumma blondinen ;) En jordbävning som uppmäter 4,7 på richterskalan lyckas inte väcka mig ordentligt, hmm, förstår varför min sambo är frustrerad när han försöker få mig att byta ställning så mitt snarkande ska upphöra. Nu har han gett upp för länge sen och pluggar in öronproppar istället. Hehe.


Lite senare kom grannen in med lilltösen och sen fick jag passa henne ända till halv åtta ikväll :) Vi hade det supermysigt och sonen han njöt när han kom hem från skolan och åxå fick hjälpa till. Han körde barnvagnen, han underhöll henne när jag skulle fixa maten till henne, kelade med henne och var supergullig mot henne. Härligt att se !

I morgon kommer hon tillbaka till mig :=) Passar mig alldeles utmärkt detta, få kela lagom mycket med glad bebis men slipper nattpasset, haha. Jag börjar ju bli gammal så jag vet inte om jag orkar med en liten till, blir ju som att börja om från början. Tösabiten är ju 9 år nu. Hade hon varit min biologiska dotter så hade jag varit 20 när jag fick henne. Sonen han är 7...

Först vill jag jobba ett tag för att få upp föräldrapenningen å så, sen ska jag sluta med piller och allt ska komma igång, sen ska jag bli gravid och innan barnet har behagat komma ut så har ju barnen då hunnit fylla år minst en gång till... Jösses.. nej de går inte. Dom är så stora nu och kan så mycket. Man kan lämna dom mindre stunder för att åka till mataffären å så vidare. Bekvämt var ordet! Tror jag nöjjer mig bra med andras bebisar :=)


Nehe fröken Mårtensson ska nog slåss med tandborsten en stund och sen knyta ner sig själv i sängen. Börjar bli svårt att hålla ögonen öppna, klockan har hunnit passera midnatt. 

Sov gott !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards