Direktlänk till inlägg 27 december 2008

En liten stund

Av Heidi Månsson - 27 december 2008 21:17

kan jag väl hinna sitta här och hinna skriva lite grann om de senaste dagens händelser m.m


Julafton blev bra även om den dagen började lite si så där. För det första så "försov" vi oss. Vi är extremt dåliga på att komma i säng i bra tid och så även kvällen innan. Vi hade lite att göra så det var meningen att vi skulle kliva upp i vettig tid för att förbereda allt. Vi vaknade alldeles för sent och sen blev det lite för stressigt...Vi delade tillslut ut julklapparna där hemma som var inom våran lilla familj och sedan åkte vi till sambons storasyrras hus där julafton skulle firas i år.

Vi hade tänkt vara där vid 13-tiden men lyckades inte komma dit förrän 15:30. Suveränt bra jobbat Heidi! 10 poäng till mig...eller nått :) Det är lika bra att jag inser att det där med att passa tiden är lika med noll nu för tiden. Jag kan inte kontrollera allt och alla i familjen som jag kunde när det bara var jag och sonen. Lika bra att släppa det där, det är för många viljor som drar åt olika håll. Det är ju inte hela världen heller och jag vet att ingen skjuter oss för att vi inte kommer när vi sagt men jag tycker iaf att det är jobbigt så hädanefter ska jag inte säga någon tid alls :)


Alla barnen såg på Kalle Anka och sedan åt vi julmiddag. Efter det så blev det tillslut dax för en av tomtens medhjälpare att komma och dela ut lite klappar. Jag har definitivt fått de allra bästa klapparna !!! (Återkommer till det sen).

Efter att alla klapparna var öppnade så åt vi lite julgröt och sen medans barnen lekte och såg på film och allt som de nu gjorde så han de vuxna sitta och prata lite. Klockan var väl rätt så mycket när vi åkte hem. Kul hade vi och det är svårt att bryta upp när det är så trevligt.

De flesta på sambons sida släkten var där och jag tycker det är väldigt trevligt med så pass stor släkt som jag har fått i bonus. Min egna finns inte alls men tack vare sonen så umgås jag ju med den sidan hans släkt så att säga. Jag vet inte hur det hade varit om jag inte hade hunnit få barn med min förre man...det är svårt att säga... Jag vet iaf att jag hade saknat mina "förra" svärföräldrar eller vad jag ska kalla dom om vi inte hade fortsätta umgås, jag har ju nya nu men jag har gärna stor släkt. Ju fler dessto trevligare :)


På juldagen åkte tösabiten till sin ömma moder och vi begav oss till sonens farföräldrar. Där blev det stora kramkalaset med dom och sonens faster och de goda vännerna till familjen som befann sig där för att fira jul. De goda vännerna består av kvinna, man och två barn. En härlig familj, vi har alltid mycket roligt tillsammans !

Vi åt först lite julmat och sedan delade vi ut mer klappar. Efter det spelade vi lite sällskapsspel innan det var dax att sova. Innan vi han blinka så hade klockan blivit halv tre...så typiskt den Mårtenssonska delen av familjen...


På fredagen blev det sen frukost och sen blev det mera spelande av sällskapsspel. Vid 17-tiden åkte vännerna hem till västkusten där de bor.

Jag, min son, sonens faster och min sambo gick ut på julspöksjakt. Det var väldigt spännande ! Vi hade varsin ficklampa eller pannlampa och så spanade vi efter spår och ledtrådar efter dessa julspöken. Fantasin flödade fritt och jag har inte den blekaste aning om vad julspöken är för något men vi hittade ändå ett antal olika spår. Roligt hade vi !


Idag har sonens farmor, farfar och faster plus sonen själv varit ute på torpet för att se till detta och leta efter julspöken där med. Dom hittade tydligen 99 stycken där ute och det visade sig åxå att farfarn är julspöksöverhuvudet! Oj oj oj... :)

Under tiden som detta skedde så passade jag och sambon på att umgås med ett par av våra småländska vänner. Hinner tyvärr sällan träffa dom men nu fick vi umgås en rejäl stund och vi kanske kan träffas mer innan sambon, jag och sonen åker hem till Skåne igen. Får väl se, som vanligt är det mycket som ska hinnas med... :=)


Jo angående julklapparna, jag har fått mååååååånga bra paket i år!! Av sambon fick jag biljetter till Joe Labero-föreställning! Han kommer till Hässleholm i maj månad och jag är överlycklig :=))

Av min yngsta svägerska (en av dom nya) fick jag en stor ljuslykta i smidesjärn där man hänger på många lyktor på denna. Påminner liksom lite om ett "träd" så den är hög och har som "armar" med krokar på där man hänger lyktorna. Suuuuperfin!

Vi gjorde som så på sambons sida släkten att alla som var med och fira jul där köpte ett paket var. Innan jul drogs det lott om vem som skulle köpa till vem så alla fick köpa ett paket var och alla fick då ett paket var. Då kan man köpa för lite mer än om man ska köpa ett paket till vardera person och man kan köpa nått lite vettigare. Vi kom överrens om en summa som passade alla och så blev det inte orättvist. Väldigt smart och bra idé tycker jag. Och så blir det inte så sjukt mycket småpaket heller.


På juldagen fick jag utav sonens farmor och farfar ett presentkort på ikea (jaaaaaaaaaa, min favvoaffär :=) )  och en bok och en tomte. Sambon och jag fick tillsammans ett egenhändigt gjort presentkort av dom som innebar hjälp av alla dess slag som tex flytthjälp osv. Det är ju snart dax...

Utav sonens faster fick sambon och jag tillsammans bidrag till saker till huset plus ett pepparkakshus att bygga ihop :=) Hihi

Utav vänner har jag sedan fått lukta-gott-dusch-saker, tomtar, coola värmedynor m.m


Nej nu måste jag återgå till mitt sällskap. Hörs !




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards