Alla inlägg den 28 januari 2009

Av Heidi Månsson - 28 januari 2009 18:41

Idag hade jag inget särskilt för mig alls så grannen Nettan med familj kom hit och spelade lite Wii. Det är rätt roligt att köra på Wii fitboarden tillsammans och se på när grannarna ska hoola-hoopa (rockring) och klara av backhoppningen osv. Det värsta är att man vet att man ser ännu roligare ut själv. Men när Danne står å svänger på rumpan och ska få till varven med rockringen så är det svårt att hålla sig för skratt :) Sorry Danne men ja säger bara sanningen :=)

Nettan är en jäääävel på rockringen. Hon har petat ner mig från förstaplatsen och det gillar ja INTE. Nu ska det kämpas ikväll för jag ska ta tillbaka min plats, den 10-i-topp-listan är MIN ! ;)


När Robin kom hem från skolan så var det dax för läsläxa. Han är så duktig och det flyter bättre å bättre. Snart går det inte att ha några hemligheter i skrift längre utan i så fall får man skriva på engelska. Problemet är att då kan snart Felicia läsa det... Hmm... inte lätt. Än så länge går det att kollra bort dom, tur det.


Jag har pysslat lite med mina bilder idag. Rensat bland foton och satt in lite i album osv. Jag har dock en hel del kvar att göra innan jag är ikapp.

Sen ska jag hinna med scrapalbumen också...ojojoj...


En flyttkartong blev packad med filmer idag. Måste köpa fler kartonger nu. Det är mycket kvar att packa och nu börjar jag känna lite smått panikkänsla ibland, ångesten kommer krypande. Jag kommer väl få stå långt in på nätterna och jobba med det där. Det är så många andra saker som är roligare att ägna sig åt på dagarna men nu får jag skärpa mig. Packa packa packa. Snart flyttar vi !!


Nu ska jag och Robin gå till köket, där ska vi plantera en dinoraurie. Ja, ni läste rätt... Robin har fått ett dinosaurieägg i julklapp av en klasskompis. Det ska läggas i vatten och sen efter en tid så ska ägget kläckas och en dinosaurie ska ploppa fram. Spännande! Rapport om hur det går kommer sen och jag kanske kan få in en bild på det hela också.


Bajj bajj !

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards