Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Heidi Månsson - 8 februari 2009 11:57

Ja men god morron :)  Vaknade först vid 9-tiden av att sonen buffade lite på mig och tyckte att det var dax att kliva upp....det tyckte INTE jag, hehe. Föreslog för sonen att han kunde ta våran dator (barnen har inte internet på sin ännu) och kika på ett program som han missade igår på tv. Det förslaget gick hem så vi föräldrar som är så gamla och slitna kunde sova vidare en stund till. Vad gör man inte för sin skönhetssömn? Haha ;)

Nackdelen med att barnen lånar våran dator på morgonen är att den står i vårt sovrum än så länge. Detta gör ju att man inte får sova lika gott efter att barnen satt igång men det är väl smällar man får ta. Tillslut vid 10-tiden tyckte Robin att det var dax att kliva upp och det får man väl kanske hålla med om.


Efter frukosten har nu Robin blivit tillklippt av sin styvfar. Sonen protesterade som vanligt men när han väl duschat bort alla småhår som fastnat på kroppen så tyckte han att det var rätt så skönt. Å snygg är han min pojkvasker :) Om mindre än en vecka är det ju dop och då kan man ju inte se ut hur som helst i håret.


På tal om dopet, nu börjar jag bli lite smått nervös på posten...presenten som vi har beställt på nätet har inte kommit ännu och jag vill hinna slå in den åxå... Nåja, vi åker på fredag så den ska väl hinna komma. Kanske. Hoppas jag.


Ytterligare några flyttkartonger har nu blivit packade. Det börjar närma sig. Det känns ända ut i fingerspetsarna :) Idag ska vi flytta bort dom fyllda kartongerna till förrådet för det börjar verkligen bli trångt ute i vardagsrummet och hallen. Nu har jag även börjat packa ner mina scrapbooking-saker...snyft.. Men jag har insett att jag hinner inte pyssla mer med det nu innan flytten iaf. Jag har ganska fullt upp på dagarna och på kvällarna jobbar jag ju.


Idag ska Robin på simskola igen. I övrigt tror jag inte att det händer så mycket idag mer än packande och bärande av kartonger som sagt.


Igår var jag hos min vän Anna. Hon och hennes sambo Christian har köpt ett hus och dom flyttade in i oktober har jag för mig så dom har hunnit och bo in sig lite och göra om en del. Huset är jättefint! Det var kul att äntligen få till det så att vi kunde träffas och så  fick jag se var och hur dom bor. Jag var dagmatte åt deras hund Indra förra våren/försommaren och det var ett kärt återseende. Vi har träffats alldeles för lite sen dess, det kunde vi snabbt och enkelt konstatera :)


Robin hade en kompis på besök här igår så Fredrik var hemma med dom när jag gick till Anna. Sen gick de tre grabbarna på bio och såg filmen Bolt. Nån tecknad film med en hund som tror han är superhjälte. Efter det åkte kompisen hem och vi andra möttes upp och gick till Wok House och åt mongolisk buffé. Mums !!


Så det var det om helgen. Nu ska jag packa mera. Ses !

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards