Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Heidi Månsson - 5 mars 2009 13:39

Tja ! Idag har vi haft huset en vecka och allt känns så enormt sjukt bra :)

Får man ha det så här bra? Är det säkert att det inte är en dröm? Lovar ni? 

Känns ibland som att det bara är en dröm och att jag kommer vakna alldeles kallsvettig i den trånga lilla äckliga jobbiga tråkiga lägenheten...


Antalet uppackade kartonger har hela tiden ökat stadigt men just nu står det väldigt stilla. Det är frustrerande men lösningen är nära :=)  I tösabitens rum behövs det ett skrivbord och en bokhylla innan jag kommer vidare. I sonens rum är det en bokhylla som fattas. Det är dock värre i stora vardagsrummet... Jag har en bokhylla som är uppdelad i många sektioner och dessa ska sitta ihop. Jag har asmånga kartonger som kan packas upp om jag får ordning på hyllan. Bara det att det fattas två delar.. Jag har haft bokhyllan i några år (sedan 2005) och det var en utgående modell (eller om det bara var färgen) på IKEA då så jag vet att i den färgen finns den inte kvar iaf. Jag har flyttat några gånger med den och alla sektioner har inte alltid blivit uppmonterade efter alla flyttar så dom delarna kan ju ha försvunnit... Förhoppningsvis så återfinnes dom någonstanns i flyttkaoset här men jag har snart letat på alla ställen så hoppet börjar sina....


Jag börjar få vårkänslor tror jag bestämt :=) Vi har snödroppar i rabatten här och igår visade termometern +8°C. Då lyste ju solen inte så speciellt mycket igenom molnen så jag tror inte att solen värmde upp termometern så mycket. Man vet ju aldrig så jag ska sätta upp en termometer på skuggsidan åxå. Mig gör det ju ingenting om det börjar bli vår nu. Jag längtar !!


I morgon kommer Robins farmor och farfar hit och hälsar på igen. Denna gången ska dom sova över en natt åxå så det blir första gästerna som får prova på gästrummet :) Det vill säga om det elementet som sitter där inne fungerar. Jag satte på värmen där innan idag och jag ska strax gå å kika om det fungerar, annars får dom sova i tösabitens rum för i morron efter skolan försvinner hon ju till mamma sin i en vecka igen.


På tal om tösabiten så verkar hon sova så otroligt mycket bättre nu när hon har eget rum och slipper lyssna på sonens snarkningar! Hon är piggare än vanligt, goare i humöret och verkar må mycket bättre nu :=) Det var på tiden att vi flyttade, tror att vi alla i familjen behövde det. Det är så skönt att barnen kan välja när dom vill vara med varandra åxå, dom kan dra sig undan om dom inte vill ha sällskap. Dessutom är det ju så skönt att bo i ett villaområde, dom kan vara ute och leka på ett helt annat sätt och dom är friare. Sparkcyklarna hade premiär i helgen och det kanske blir en runda idag när dom kommer hem från skolan, får se vad vi hinner med. Det börjar bli mycket läxor nu för båda barnen emellanåt. Mycket som ska fixas och orkas med.


Nej nu har jag en del att stå i igen. Bajj ! 

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards