Alla inlägg den 14 april 2009

Av Heidi Månsson - 14 april 2009 10:06

Nu är påsken och påsklovet över. Jag har inte haft tid att skriva nått alls för här har det varit full rulle hela tiden och förhoppningsvis är det så ett par dagar till. Allt beror på hur länge våra gäster vill stanna :) 

På Skärtorsdagen sent på kvällen så kom Jenny, Mogge och lille Hannes hit! Dom hade rest nästan 100 mil för att komma och hälsa på oss och ingen blev gladare än jag :=)  Det kändes som en evighet sen sist vi träffades.

Det blev en sen kväll, svårt att gå å lägga sig i vettig tid när man har trevliga gäster och mycket att ta igen. Först blev det ju en visning av huset såklart och sen snackades det halva natten. Som vanligt.


På långfredagen kom det ännu mera gäster hit men det var lite mindre långväga så dom fick bara stanna över dagen. Det var en familj från Halmstad. Hélène, Dan, Freddie och Amelié. Freddie är snart 14 år och Amelié är snart 4 år. När dom hade kommit så åt vi lunch ute på våran altan. Det blev laxkotletter med potatis och romsås. Mums! Första gången för i år som vi satt ute och åt :) Visst smakar maten extra bra när man kan sitta ute ? När vi hade vräkt i oss mat och sen efterrätt (glasstårta) så tog jag och Jenny med oss Hannes, Amelié, Robin och Felicia på en promenad till en lekplats. Barnen fick leka av sig lite (vi med för den delen) och Hannes fick testa en babygunga för första gången. Det var roligt ! Vilket smile han hade hela tiden. SÅ kul att se och jag längtar ju inte mindre tills våran bebis i magen är här...

På kvällen tog vi allihopa en varsin pizza. Något annat orkade vi inte med :=)  Tror att klockan var närmare tio på kvällen innan familjen från Halmstad åkte hem. När hela huset har varit så proppat med folk en hel dag så blir man lite trött men vi hade himmla trevligt !


På lördagen blev det minsann ingen sovmorron. Jag, Jenny, Mogge och Hannes hoppade in i våran lilla bil och körde på en liten turné. Jenny och Mogge hade sålt sin bil och var på jakt efter en ny. Det är lite bättre utbud och priser här nere i södra sverige än vad det är där uppe i norrland där dom bor. Vi passade därför på att styra ihop en tripp till Ullared med en turné för att titta på bilar.

På Ullared blev det en hel del shoppat. Jag hittade lite vår/sommarkläder till barnen, lite prylar till vår trädgård, lite smått och gott som alltid är bra att fylla på med i förråden och lite annat lull-lull. En rolig dag fick jag och en tunnare plånbok...det kostar att ligga på topp ;)

När vi kom hem så blev det lite grillad mat. Första gången för i år som grillen åkte fram. Sen kopplade sambon in vårat Wii och jäklar det blev spela av :=)

Våra gäster tyckte helt klart att det var kul att spela Wii så det har blivit lite sådant sedan dess då rå. Kul !


Söndagen blev jättemysig. Vi tog en tur ner till Skånes djurpark. Eftersom vi är 4 vuxna och tre barn så bytte vi bil med sambons syrra Jenny. Dom har en sjusätes Seat och det var tur att vi kunde låna den. Smidigt!

Vi kom dit vid 13-tiden och var inte redo för att åka hem förräns vid 17.30 Jag tror att alla tyckte det var en bra ide att åka dit och det verkade som att alla hade roligt!


Igår blev det en rätt lugn dag. Mogge och Fredrik åkte till Halmstad för att köpa en bil som Mogge och Jenny hade hittat där. Under tiden som dom var

borta så busade vi med alla barnen.  När grabbarna kom hem så fikade vi lite glasstårta på altanen. På kvällen sen så lagade vi Africana och det slank ner i allas magar med en himmla fart :=)


Jag förberedde mig så sakta på att jag skulle bli tvungen att krama våra gäster hej då för det lutade åt att dom skulle påbörja sin hemresa på kvällen... Ville INTE det. Någon måste ha hört mina böner för dom sov över en natt till och nu längtar jag tills dom vaknar så vi kan hitta på något kul :)

Jag vet inte när dom kommer att åka hem. Vill inte veta heller. Kan förtränga det ett tag till. Bäst så :)


Idag hände det som jag har fasat för ett tag nu när jag har varit illamående. Jag kräktes utomhus. På väg till bussen. Jag skulle ju åka med barnen till skolan för att lämna av dom. Jag hade iaf tur, jag kräktes inte på bussen...

Tre gånger på väg till bussen och sen blev det två gånger till efter det att jag hade lämnat av dom på skolan. Blääääää. Idag börjar vecka 11 av graviditeten. Snart är den jobbiga biten över.


Nej hoppla vilket långt inlägg det blev idag. Dax att avsluta. Höres !

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards