Alla inlägg den 20 april 2009

Av Heidi Månsson - 20 april 2009 10:19

ny vecka igen då. Jösses vad denna helg bara sprang förbi.


Igår hade vi besök av min "lilla" vildbasing Indra. För cirka ett år sedan var jag dagmatte åt denna helsköna vovve. Hon är en Bullmastiff och hon är så go. Hennes matte Anna och Hussen Christian är supersjyssta med :=) Tyvärr så jobbade Christian så det var bara Anna och Indra som kom hit och spanande in vårt palats i Tormestorp :)  Vi gick en runda i närområdet och sen fikade vi lite. Indra envisades med att ligga i solen på vår altan fastän det var alldeles för varmt där för henne men de e ju så skööööönt :=)


Jo just det, Fredrik fick klippa till Robin igår också. Det var typ dax. Ja alltså att klippa håret... ;)  In i badrummet gick en långhårig kille och ut kom en kortklippt snygging !

Annars hände det inte så mycket igår. Gick och la mig kl 22...skönt. Är så trött nu för tiden. Det tar på kraften att vara gravid. Men det är underbart :=)


Imorse stack Fredrik tidigt. Han ska köra hela vägen till Oslo och lite förbi. Stackarn. Jag är inte avis på dom långa körsträckorna. Kommer kanske hem på onsdag kväll igen, om vi har tur. Sen ska han dit nästa vecka igen. Hört talas om 8-5 jobb i sin hemstad ? Hehe. Nej men han kämpar bra, han gör det bra. Jag skulle aldrig palla med....


Idag ska jag in till stan en sväng. Sonen gör sitt bästa för att slita sönder knäna på alla sina jeans. Suck. Det är inte så lätt att köpa byxor till honom heller då han är så lång så han behöver en storlek på längden men så är han så pass smal så han behöver en storlek mindre för att inte byxorna ska ramla av honom. Skärp vill han inte ha. Det finns en del byxor som har resår med knappar i midjan så att man kan ställa in bredden på dom och dom gillar han. Dock så är dom svåra att få tag på efter strl 122/128... Efter det så räknas man väl som stor kille och ska kunna ha skärp. Tyvärr så funkar inte dom där "slim fit"-modellerna på honom heller. Dom klagarn han på, inte sköna tydligen. Ja ja, that´s life.


Nu får det gärna bli sommar för min del :=) Längtar jättemycket tills barnen sommarlov börjar. Ska bli mysigt att få vara hemma med dom. Förra sommaren var jag ju i Värnamo och jobbade på mitt gammla jobb hela sommaren. I år funkar inte det så bra då jag inte alls vet hur jag kommer må och eftersom det är en riskgraviditet från sjätte månaden och framåt så ska jag ta det lite lugnt. Undvika stress å så vidare. Kanske inte så bra att jobba på en larmcentral då...


Nej nu ska jag kika på dom där bilderna och sen om jag kan lägga upp någon här. Kommer i ett eget inlägg sen. Kram ! Hoppas ni får en trevlig måndag!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards