Alla inlägg den 24 april 2009

Av Heidi Månsson - 24 april 2009 18:21

Oj oj oj vilket underbart väder !! Så enormt skönt det har varit idag. Ska ju fortsätta så här i flera dagar till, underbart !


Nu ska vi snart äta kvällsmat. Lövbit med klyftpotatis och bearnésås, mums fillibabba !!


Nu kom min stumpa hem :) Hon har varit hos en kompis och lekt. Robin har haft en kompis här hemma efter skolan men idag var det inte Lucas utan Alicia. Dom två märkte man ju inte heller av. Tysta små söta barn :=)


Ikväll är det Talang på tv. Härligt! Lite lösgodis och mys i soffan med familjen, kan det bli bättre ?


Ha en lugn fredag allihopa.  C U Around.

Av Heidi Månsson - 24 april 2009 08:14

Det finns massor med spindlar... blääääka. Tycker verkligen INTE om dom men det sägs ju att huset mår bra om det trivs spindlar där. Källaren har ju sina små ventiler utåt och där kryper dom gärna in dom små liven... För det mesta är dom rätt små och för det mesta går det rätt så bra att spraya lite insektsspray på dom så dör dom jäklarna, hehe. Bönderna vill ju ha regn nu så regnar det för att jag springer runt å dödar spindlar så ska dom tacka mig :=)


Då var det fredag igen. Nice ! Tror att det blir tacos ikväll (om jag får bestämma iaf ;)  Är grymt sugen på det. Å andra sidan så kan ju det ha ändrat sig sjutton gånger om innan kvällen kommer, sånt vet man ju aldrig med mig nu för tiden. Suck. Hade en jobbig kväll igår då illamåendet sköljde över mig som en Tsunami-våg ungefär. Pissjobbigt ! Hoppas verkligen att det blir bättre snart.


På tisdag är det dax för inskrivning på Mödravårdcentralen. Ska bli spännande. Kanske får göra ett ultraljud eftersom jag har lite i min historik när det gäller graviditeter som gör att det kan vara bra att kolla så att allt är som det ska. Jag håller tummarna iaf. Skulle vara så skönt att kunna slappna av lite mer sen.


Vad står på schemat idag då tro? Tja det ska ju bli väldigt fint väder så just nu håller jag på att tvätta och sen ska tvätten hängas ut på tork. Det är så underbart att kunna hänga ut tvätten :=)  Vi måste dock införskaffa en torkvinda för vi har bara en tillfällig lösning nu som inte rymmer så mycket tvätt.

Sen hade jag väl tänkt passa på att sola lite då rå. Min bleka kropp kan gott få sig en omgång :) 


Barnen slutar tidigt på fredagar, redan 12:30. Vi får hem vår tösabit idag med :=)  Blir väl full rulle kan jag tänka när dom kommer hem. Det som är så underbart är hur fint dom leker med varandra. Speciellt nu sedan vi flyttade till huset. Dom är ute mycket mer, det finns spännande områden att vara på. Vi har skogar, kullar, bäckar. Dom utforskar och experimenterar. Härligt !!


Nej nu ska jag hänga tvätt och slåss med lite spindlar i tvättstugan !! Kram på er. Hoppas ni får en trevlig helg.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards