Direktlänk till inlägg 11 maj 2009

Julklappar är trevliga :)

Av Heidi Månsson - 11 maj 2009 13:57

Fick en fullständigt underbar julklapp av min älskade sambo. Den delades ut på julafton som sig bör men gick inte att utnyttja förräns igår, det var nämligen 2 stycken biljetter till Joe Labero:s magishow :) :) :) :)

Jag och sambon skaffade barnvakt och sedan njöt vi i cirka 2 timmar. Dessutom som en grädde på moset så fick ju sambon gå upp på scenen!!! Mr Labero kastade ut en keps i publiken och bad om att få upp en man i 35+ på scenen. Kepsen hamnade i mittgången och en liten flicka plockade upp den och skulle då ge/kasta den till en man. Kepsen hamnade hos Fredrik och Joe Labero kom ner till oss där vi satt. Han frågade om han kunde få en 100 kronorssedel eller möjligtvis en 500 kronorssedel. Fredrik fiskade upp en hundring ur plånboken och sedan fick han en penna så han skrev sitt namn på sedeln. Joe trollade bort denna sedel och fick fram en en-dollarsedel som det stod "sorry" på. Sedan blev Fredrik uppkallad på scenen för att hämta den sedeln men då trollade Joe fram Fredriks sedel ur en citron :)

Även om man har ett hum om hur det går till så var det ju ändå superkul att Fredrik fick gå upp på scenen osv. Sedlarna ska ramas in :)


Det fanns ju en hel del trick som man kanske kunde  lista ut hur han gör å så där men hans fingerfärdighet är ju otrolig. Killen vet ju precis hur han ska "trolla bort" publiken så att man tittar precis dit han vill och under tiden kan han göra helt andra saker men man hinner ju inte uppfatta det. Skickligt är det! Snygg och välgjord show. Kul !! 

Tack älskling för julklappen :=)


I helgen har vi passat Jenny och Christians hund Svante. En urmysig Rottwailer :=)  Hur gosig som helst. Han kom i torsdags kväll och åkte hem söndag kväll. Nu är det tomt här... Svante, kom tillbaka!! Fast du kan få dreggla och söla lite mindre ;)  Det är fiiiina fläckar där han har legat och vilat och vid matskålen, men det är ju sånt man får räkna med helt enkelt.

Ett gott betyg till Svante är dessutom att vi hade Robins farfar och farmor här på besök from lördag-måndag morgon. Bengt är ganska rädd för stora hundar och flyttar sig gärna när dom kommer luffsande. I början var han väldigt reserverande mot Svante men sen kom Svante och satte sig brevid Bengt å han kunde inte låta bli att klappa lite :) Efter en stund slutade Bengt klappa och då buffade Svante på honom med nosen precis som att han sa "sluta inte - det var ju mysigt". Bengt kliade och klappade mera och tyckte faktiskt att Svante var en fin och mysig hund ! :=)


Robin hade avslutning för denna terminen med simskolan igår. Ungen var sur som en hel hög med rabarber igår innan han skulle iväg. Han hade inte lust att åka iväg och hade ju bestämt sig för att allt skulle gå åt pipsvängen. Han skulle minsann inte få några sim-märken enligt honom själv. Enligt honom själv så var han helt värdelös och kunde ingenting och allt var så fel så fel så fel. För att klara av att få Silverpingvinen som var det märke som han ville ha så skulle man kunna simma 10 meter utan att liksom sjunka ner nått. Vet ni vad killen kommer hem med?? Inte ett...inte två...utan TRE sim-märken :) Tror ni killen var glad ?? Hehe.

Till hösten får han börja i Guldpingvinen och där ökar svårigheten ganska mycket så i sommar ska vi träna simning i Skånes och Smålands sjöar :=)


Idag är det dax för Felicia och Doris att vara med på Agility igen. Doris är Hannahs hund och Felicia lånar henne för att kunna vara med och träna Agility med henne. Det är nog inte så många gånger kvar denna terminen och speciellt inte om Doris börjar löpa... Får se hur det går för stumpan.


Nej nu måste jag åka för att hämta två barn från skolan. Kräm på er !!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards