Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Heidi Månsson - 19 juli 2009 19:49

I torsdags var jag hos barnmorskan hemma i Hässleholm och då var allt bra. I fredags åkte jag tåget till Värnamo, jobbade på kvällen och allt var bra. Under kvällen kom sambon och styvdottern till Värnamo med den nya bilen som dom hade hämtat upp i Växjö :)

I lördags när jag skulle jobba så han jag precis komma till jobbet och så fick jag en blödning. Det var bara att ringa in någon annan som kunde ta mitt pass och så fick Fredrik och jag bege oss till förlossningen. Denna gången blev det i Värnamo eftersom vi befinner oss där. Efter diverse undersökningar som inte var så trevliga så visade det sig att allt är som det "ska" med bebisen. Dom mätte hjärtljuden, gjorde både vaginalt ultraljud och vanligt ultraljud, kännde på livmodertappen och den var intakt så jag hade inte börjat öppna mig iaf. Jag kom in dit vid 16-tiden och fick komma därifrån vid 19-tiden. Dom vet inte riktigt varför jag blöder men det kommer lite åt gången under dagen, under natten håller det sig lugnt. Jag har fått någon slags antibiotika-tabletter som jag ska ta vaginalt.. inte så kul men kan det stoppa blödningen så är det värt det.


Känner mig lite tröttare än normalt och lite svagare än normalt. Krävs inte så mycket för att energin ska ta slut. Skulle ha jobbat idag men det avstyrde jag. I morgon är jag ledig enligt schemat ändå så det behöver jag inte bekymra mig för men sen ska jag jobba tisdag-fredag. Tisdag har jag 7-16, onsdag har jag 12-21, sen är det korta pass både torsdag och fredag. Jag vet inte hur jag ska göra...orkar jag? Men jag är ju liksom semestervikarien... det är jag som ska täcka upp för dom andra, då ska man inte bli sjukskriven. Suck, känner mig som en storskurk som ställer till det för dom andra men detta är ju inget som jag planerade...


Vi skulle ha åkt till High Chaparall imorron men det orkar jag inte med. Känns surt att vi får skjuta på det, har ju längtat... Iofs så ser det inte så hemskt muntert ut med vädret så det kan väl få vara så, då är det inte bara jag som är boven i dramat. Grejjen är bara den att jag har inte så hemskt många lediga dagar nu under sambons semester...


Bilen vi köpte är underbar !! Stortrivs med den redan :=)  Där har vi inga problem att få plats och vi har många alternativ med hur vi ska möblera oss i den, skönt. Känns så bra med att dom extra sätena bak är rejäla så det inte är som i Opel Safira tex där det bara är små plastiga säten som endast blir bekväma för barn men inte för vuxna.


Idag för att ha något att göra med barnen så tog vi med dom till Apladalen. Det är en jättefin park här i Värnamo där det finns en rätt så stor lekpark och ett mysigt fik. Det finns även en massa små trähus som står kvar från förr i tiden. Det är mysigt att kika in i dom och föreställa sig hur det var förr. I parken finns det även getter, kaniner och höns som man får klappa och mata om man vill. Kul för barn och vuxna :=)

Efter det att vi hade varit i parken ett bra tag började jag känna hur energin rann ur mig så vi fick ge upp. Vi åkte till Max och åt lite lunch och sen har vi bara tagit det lugnt hela dagen.


Nehepp, dax att pyssla med annat. Kram på er !

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards