Alla inlägg den 27 juli 2009

Av Heidi Månsson - 27 juli 2009 13:25

Ytterligare en vecka har passerat och en ny tar vid. Sitter på jobbet och har lite långtråkigt, det är vääääääldigt lugnt på kontoret idag. Inga pensionärer som behöver larma på hemtjänsten verkar det som. Började jobba 11:45 och håller bara på till 16:00 så det är ett kort pass idag. Annat är det i morgon, då blir det fiiiina pengar. Jobbar 12-21. Nio timmar, det är grejjer det :)


På torsdag ska vi till Ullared. Denna gången måste vi tyvärr släpa med oss barnen, dom är ju inte så förtjusta i att gå där en hel dag men dom måste vara med och prova lite kläder och skor. Får väl försöka muta dom lite, hehe. Ibland är sådant tillåtet har jag hört ;)


Tre veckor kvar att jobba sedan får jag åka hem till Hässleholm igen. Jag längtar redan. Det är superskönt att ha ett jobb och en inkomst över sommaren men borta bra och hemma bäst... så är det ju bara. Ska faktiskt bli skönt när skolan börjar igen för barnen, det blir tillbaka till lite rutiner och tillbaka till verkligheten på nått sätt. Nu är allt bara så flytande och det är ingen ordning på nånting känns det som. Fast så får det ju lov att vara när det är sommarlov.


Vi hade en väldigt trevlig dag igår på High Chaparral ! Vi hade supertur med vädret, det var precis lagom varmt, inte en regndroppe kom det på oss och det var lagom mycket folk med. Alla hade skojj, även om jag fick utnyttja High Chaparrals samtliga toaletter ett tag efter det att lunchen hade intagits... den kryddningen i Taco-wrapsen var kanske lite väl stark för min mage som omedelbart protesterade... Det var ju mindre lustigt såklart men det gick fort över igen, tur det. Annars hade vi full rulle hela dagen. Vi såg på Lucky Luck-show, åkte tåg och blev "rånade", fikade, mumsade i oss glass och bara njöt hela dagen :)


Nu ska jag jobba lite. Synes !

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards