Alla inlägg den 10 augusti 2009

Av Heidi Månsson - 10 augusti 2009 18:31

Vi kan väl börja från början med att berätta vad som hänt sedan sist så ska jag återkomma sedan till det som är bekymret...


Torsdagen jobbade jag och fick sen äntligen sätta mig på tåget och tuffa hemåt :) En underbar känsla! Fästmannen och sambon mötte mig på stationen, vi handlade lite mat på vägen hem och sen hade vi en rätt så lugn torsdag-kväll.


Fredagen började med ett besök på MVC. Dom tog urinprov för att kolla äggvitan och där såg allt bra ut. Dom tog blodprov för att kolla järnvärdet och det var helt ok, hade gärna kunnat få upp värdet lite högre så det ska jag jobba på. Får inte slarva med mina järntabletter! Fy på mig. Sedan tog dom blodtrycket och det låg på 135/75 så dom var jättenöjda, då hade jag ändå inte hunnit vila något innan. Vågen visade på nästan samma som vid inskrivningen och då var jag i graviditets-vecka 12. Magen har växt enormt men resten av mig har inte svällt något ännu och det får gärna fortsätta så. Bebisen växer ju som den ska och så länge den mår bra så finns det ju ingen anledning att misstänka att det är nått fel för att jag inte går upp i vikt som man "ska". Jag har fått höra att normal viktuppgång när man har kommit in i sjunde månaden som jag har är 7-11 kilo... Jag har gått upp ett kilo... Kanon! Det blir mindre att gå ner efteråt :)


Efter MVC så åkte hela familjen till Åstorp (Helsingborg) och där hämtade vi upp ett skötbord som jag hade hittat på Blocket. 400:- fattigare men ett skötbord rikare åkte vi vidare mot Väla i Helsningborg. Målet var Babyland där jag visste att det fanns en hel del prylar jag ville kolla på. Amnings-bh:n jag har är för liten nu så det blev till att köpa en ny sådan. Jag hittade även en tröja som är smidig att ha när man ammar för man slipper dra upp hela tröjan, den går omlott över brösten. Det var lite rea så det blev två toppar till å med :)  Sedan blev det lite allt möjligt småplock som kan vara bra och smidigt att ha men det bästa av allt är att vi fyndade en bil-stol ! Det var kampanj på några olika bilstolar och vi hittade en jättefin så vi slog till direkt. Känns bra. Nu har vi alla stora nödvändiga grejjer på plats. Bebisen får gärna hålla sig kvar där inne i magen så länge som den ska tills den är mogen att komma ut men nu vet man att man kan slappna av lite för det är klart där hemma :) Bara om-möbleringen kvar så att Felicia får större rum och bebisen får hennes :=)


När vi kom hem så lämnade Fredrik av Felicia hos Cissi, det var fredag och dax att byta igen. Sen han Fredrik ganska precis komma in genom dörren så kom hans fader Hasse med sambon Lotta på besök. Det var festivalsdagar i Hässleholm så Fredrik, Robin, Hasse och Lotta drog in till stan. Jag orkade inte med sådana aktiviteter så jag var hemma och pysslade på lite istället.

Klockan var väääääääldigt mycket innan dom behagade komma hem så Robin stupade i säng och sussade sött. Hasse o Lotta sov över.


På lördagen nån gång på eftermiddan åkte Hasse o Lotta hem. Fredrik klippte gräsmattan och jag tokröjjde hela dagen där inne. Jag han tvätta en himmla massa kläder, städa och röjja. Packa upp & packa ner. Jag var tvärslut när kvällen kom men skönt var det att få nått gjort. Jag har iofs inte legat på latsidan överhuvudtaget denna gången som jag var hemma. Meningen var att jag skulle vila lite men det blev inte riktigt så... hehe.


På söndagen skulle Fredrik hjälpa moder Ulla + sambon Knut att flytta så samtidigt som han åkte in till stan följde Robin och jag med så att vi kom till tågstationen. Vi han äta lite lunch på stan innan tåget gick och sen var det Värnamo nästa.


Idag var det tänkt att jag skulle jobba men det blev inte så. Min mage började krångla igår och har sedan fortsatt att krångla hela natten och hela dagen idag så jag fick hålla mig borta från jobbet. Verkar inte som att det smittar men ändå... Inte så kul om det skulle göra det... Får se om jag kan jobba imorgon kanske. Börjar inte förrän 15:45 så magen kanske hinner vila upp sig.


Nu till vårt bekymmer... Vi upptäckte i helgen att vi har fått en fuktskada i badrummet på entré-planen... Tjoho vad spännande...eller inte! Fredrik fick idag tag på en snubbe som kommer dit på fredag och ska göra en besiktning. Vi har ingen aning om var det kommer ifrån, omfattningen av det hela, om vi åker på det eller om det går som dolt fel och dom förra husägarna åker på det eller hur nått blir. Det vi hoppas på nu är ju att det är begränsat till badrummet så att det inte har hunnit sprida sig till fler rum men eftersom det är mycket betong i huset så tror vi inte det. Det vi åxå naturligtvis hoppas på är ju att vi slipper betala renoveringen. Har vi tur så går det antingen på hemförsäkringen eller som sagt som dolt fel eller nått. Det är väl bara å vänta å se på fredag vad dom säger. Det vi vet är att det måste ju åtgärdas NU, vi kan inte skjuta på det. Synd på det fina badrummet, kakel och klinkers ryker ju och vi har inte råd att betala nått exklusivt kakel sen utan det får bli våtrumstapet och våtrumsmatta sen. Ja ja, huvudsaken är att vi har ett friskt hus utan mögel och det är ju skönt att vi har en duschkabin nere i källaren och en toalett i källaren så vi klarar oss under renoveringen. Skönt åxå att det blir gjort innan bebisens ankomst. Inget mögel i närheten av det lilla knyttet tack !


Oj det blev ett långt inlägg idag ! Nåja, det blir lätt så när man inte uppdaterar så ofta. Ska också berätta innan jag slutar att idag är det exakt tre månader kvar tills beräknad ankomst av bebis :)  Sjunde månaden börjar idag ! Nu börjar det gå undan...


Kram på er !

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards