Alla inlägg den 11 augusti 2009

Av Heidi Månsson - 11 augusti 2009 16:04

Nu är det bara fyra arbetsdagar kvar och sen får jag åka hem !! Då är sommarens vikariat på Larmcentralen över. Barnen börjar skolan om en vecka och lugnet och rutinerna kommer tillbaka till oss. Vardagens ekorr-hjul börjar snurra igen. Ska bli skönt tycker jag.


Idag mår jag mycket bättre igen. I morgon ska jag jobba på kvällen, sen är jag ledig på torsdag och sen jobbar jag 7-16 på fredag + att jag har helgpasset. På söndag slutar jag 14:15 och då tar jag första bästa tåg hem :)

Eventuellt så kommer Fredrik och hämtar Robin redan på torsdag för det visade sig att i helgen har vi problem med barnvakt här i Värnamo. Farmor och farfar ska iväg på galejj och det fanns ingen som kunde ta hand om min son då. Tror att han har det bättre hemma i lugn och ro över helgen. Kan ju vara rätt så skönt för honom med eftersom att skolan som sagt börjar sen på tisdagen. Fredrik skulle jobba i Gbg på torsdagen så då svänger han inom här och plockar upp Robin. På fredagen måste han ju ändå jobba hemifrån eftersom besiktningsmannen från försäkringsbolaget kommer och inspekterar badrummet då.


Idag har jag tagit en väldigt skön promenad och jag han inte hela rundan runt innan det började regna på mig. Det var dock tur att jag gick när jag gjorde för nu regnar det nästan hela tiden.

Jag måste bli mycket bättre på att komma ut på promenader, märker ju att det är bra för mig. Vissa dagar går det jättelätt och vissa dagar går det väldigt tungt att ens komma iväg men det är ju en ond cirkel det där. Går man inte på någon promenad för att man inte orkar så kan man ju inte heller få mer energi så att man orkar senare i graviditeten. Jag behöver ju bygga upp min ork och energi inför förlossningen och tiden efter med. Får som sagt ta och skärpa mig med det där :)


Nej nu ska jag surfa vidare. Kram på er !

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards