Direktlänk till inlägg 13 augusti 2009

Vågar man säga det?

Av Heidi Månsson - 13 augusti 2009 11:40

Står i valet och kvalet. Ska man våga säga rakt ut som det är? Jag längtar... Det finns många saker jag längtar efter just nu men det är nästan kriminellt att uttala en av dom. En del personer tittar på en som att man inte är riktigt klok. Det är jag iofs inte, har aldrig varit och kommer aldrig att bli :) Jag längtar tills hösten är här! Så där, nu skrev jag det. Välkommen att skriva i kommentarerna att jag är knäpp ;) Som sagt, det är ingen hemlis.


Nej men på allvar så är jag less på den svenska sommaren. Antingen så är det så varmt så man inte orkar göra nått eller så är det bara det där grådassiga och regniga vädret. På tisdag börjar skolan för barnen och då är det ju liksom ändå på nått sätt höst. Skolstart är lika med höst, så är det bara. Så då kan hösten lika gärna få komma på allvar så kan man slippa det där regniga och jobbiga och istället få njuta av en mysig höst. Förhoppningsvis.

Dock så vill jag INTE att det blir kallt på en gång. Det kan få vara en skön höst. Jag vill INTE ha vinter. Men det är ju lite mysigt att få tända ljus, elda i öppna spisen osv. Myspys :=)  Nåja, det är bara att vänta å se. Hösten kommer när den kommer och den blir som den blir. Nog om det :)


Sonen har ont i halsen och lite ont i ena örat. Humöret går lite upp å ner. Alvedon är bra att ha hemma. Jag har en väldigt snäll variant när man har halsont, det finns tabletter för barn som ska smälta på tungan och dom gillar Robin. Det blir liksom inga problem att svälja sådana. Han har ännu inte velat ha någon frukost, vill inte ha nått alls. Känns skönt att jag är ledig från jobbet idag. Visst, farmor och farfar och faster Lena är här så det hade ju ordnat sig ändå men när barnen är hängiga så vill man ju liksom finnas där för dom på nått sätt. Nu är Robin så stor så han säger ju själv hur han vill ha det. Tror inte att jag kan göra så mycket för honom, det är en förkylning som har satt sig i öron-näsa-hals som det brukar. Han har lite feber och med lite vila så blir det bättre. Men det är skönt ändå att finnas där.


Nu är det inte många dagar kvar tills jag får åka hem !! Det ska bli såååååååå skönt. Borta bra men hemma bäst ! Det har varit kanon att ha tillgång till det här vikariatet på Larmcentralen, speciellt eftersom jag inte har något jobb på resten av tiden på året. Nu har jag kunnat dra ett litet strå till stacken iaf. Dessa sex veckorna har gått rätt så fort ändå. Jag har bara jobbat fem av dom, var ju sjukskriven i en vecka. Det ska som sagt bli väldigt skönt att få komma hem till sitt eget igen och slippa flaxa fram å tillbaka. Sen ska jag ju vara mamma-ledig och när den börjar lida mot sitt slut så hoppas jag att jag kan hitta ett jobb på hemmaplan i stället.


Nu ska jag gå och sy lite på min duk, håller på med ett korsstygnsarbete och det är kul när man börjar se hur mönstret växer fram. Kram på er !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards