Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Heidi Månsson - 19 augusti 2009 09:15

Ja så var det då tillbaka till det vanliga. Skolan började igår, inga mer sovmornar förutom på helgerna då rå. Tillbaka till rutinerna, läxorna, det eviga planerandet, jakten på viktiga papper i skolväskor osv. Känns kluvet. Skönt att det är lite ordning och reda hemma igen men som sagt, det eviga ekorr-hjulet snurrar på... Barnen var lite trötta idag. Det brukar ta ett par dagar innan man vant sig vid att kliva upp tidigt ju så det är inte så konstigt. Får se vad dom säger när dom kommer hem från skolan idag.


Ikväll ska Felicia till ridskolan, hon ska börja rida igen. Det har gjorts försök tidigare som inte har varit så lyckade men det är ett tag sedan nu så nu ska det försökas igen. Tösabiten vill rida men vågar inte riktigt så nu ska vi se om hon kan övervinna sin "rädsla". Hon vill ju själv och det vore kul om det funkade denna gången :) Vi håller tummarna !


Jag var hos barnmorskan igår på tillväxtkontoll av bebisen. Ultraljud gjordes och allt ser bra ut - So far so good!

Nästa vecka ska jag dit igen och då är det Glukostest. Blää, vill inte. Jag får inte äta eller dricka något annat än vatten efter 24:00 kvällen innan. På morgonen när jag kommer till MVC så ska jag dricka en sockelösning och sedan sitta och vänta i två timmar. Sedan görs då en koll på hur min kropp har reagerat på sockret med hjälp av blodprov. Kul. Har hört att sockelösningen ska smaka bläääägah....  Ja ja - sup å svälj - trevlig helg... typ...


Idag ska jag in till stan och göra ett rejält inköp till tösabiten. Dax att få tag på lite kläder. Jag var inne en runda igår och kikade igenom butikerna, la undan en del å så. Ska väl ta och hoppa in i duschen så att jag kommer iväg någon gång.


C U Around :)

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards