Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Heidi Månsson - 21 augusti 2009 09:20

Våra barn har ju nu börjat skolan igen och återigen har ett sommarlov passerat. Det visade sig nu när tösen började i fjärde klass och därmed mellanstadiet att skoldagarna blev lite längre för henne än för Robin som går i tvåan. Förut har dom hela tiden haft samma tider, 8:30-13:30 måndag-torsdag och så har dom fått sluta 12:30 på fredagar. Smidigt att åka och hämta barn på skolan när de slutar samtidigt. Nu blev det visst inte så längre. Att sitta och åka två gånger fram och tillbaka tyckte vi inte kändes så väldigt lockande... Det löste sig som så att Felicia ska få ett eget busskort och åka hem själv dom dagar hon slutar senare än Robin. Jag var lite nervös och funderar på hur detta skulle gå... Skulle hon våga? Skulle hon klara det? Eftersom det kommer dröjja en vecka cirka tills vi får busskortet så fick hon igår med sig pengar och testa åka hem själv. Det gick hur bra som helst !! Hon är ju superduktig och verkligen ansvarsfull när hon själv vill.

Hon fick ju blodad tand och ville ju åka själv idag med men jag måste ju ändå bort för Robin ska ha med sig en klasskompis hem och jag är inte så säker på att hon eller hennes mamma vill att hon ska åka buss utan vuxen. Hade det bara varit Robin och Felicia så hade dom klarat av det alldeles utmärkt tror jag. Felicia blev ju besviken, hon ville ju visa lite att hon är stor storasyster och att hon kan ta hand om Robin. Jag vet att hon kan :) Nu ska hon ju till mamma idag men nästa vecka som hon är hos oss igen så ska hon och Robin få åka själva om dom vill det :=) Spännande juh ! Tänk att man har så stora barn...  Dröjjer väl dock ett litet tag till innan Robin kan åka själv men om han nu får träna lite med att åka själv med Felicia så kanske han kan åka själv snart han med. Felicia och Robin har ju varsin mobiltelefon och har dom med sig dom så vet man ju att dom kan ringa om det skulle hända nått. Det känns tryggt ! 

Nervös? Orolig hönsmamma? Vem? Jag? Näää inte jag inte :=)


Igår var Robin hemma från skolan för han hade jätteont i foten och kunde inte stötta alls på den på morgonen. Man kan inte hoppa på ett ben en hel dag i skolan. Det började inte släppa förrän långt in på eftermiddan. Robins klasskompis Lucas kom hit och lekte lite efter skolan, dom spelade mest Wii eftersom Robins rörelseförmåga var nedsatt så det var rätt så lugnt och skönt här. Annars kan det vara ett himmla stojjande på grabbarna, hehe.

Felicia cyklade hem till en före detta klasskompis som nu också bor i Tormestorp. Hon är så glad för att äntligen ha en kompis här i bostadsområdet och det är ju smidigt när dom kan ta sig själva till och från kompisar.

Idag ska ju som sagt Robin ha med sig en annan klasskompis hem och sen kanske Lucas dessutom ska sova över här i helgen så det blir bra att han får lite sällskap och någon att leka med. Det blir ju självklart ensamt för honom dom veckor som Felicia inte är här. I helgen kommer dessutom Fredrik och jag vara väldigt upptagna för vi ska möblera om halva huset typ. Jag får ju inte lyfta tunga möbler så Robins farmor och farfar kommer hit och hjälper till. Carin och jag kan ta de lätta sakerna så överlåter vi det tyngsta jobbet till de starka herrarna :=)  Ska bli väldigt skönt när allt är klart. Jag har börjat förbereda lite med att flytta undan saker som inte ska stå i vägen osv. Kanske kan gå lite snabbare och smidigare sen.


Jag är såååååååå trött idag... Känner för att gå å sova ett par timmar men det hinner jag inte. Mycket som ska fixas här hemma inför helgen så det blir till att bita ihop lite idag. I morgon kan man ju kanske få sova lite längre iaf. Att kliva upp före klockan 06:00 på vardagarna tar på krafterna...


Nehepp, dax att ta tag i röran här hemma. Kram på er och trevlig helg !

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards