Alla inlägg den 6 september 2009

Av Heidi Månsson - 6 september 2009 22:06

Jag kom i säng vääääldigt sent igår och ändå vaknade jag relativt tidigt och kände mig utvilad, pigg och glad. Härlig känsla !


Efter att vi hade ätit frukost så började sambon och jag med att hänga upp lite tavlor. Fick faktiskt upp en hel del men vi gjorde ett avbrott för att åka iväg på en loppis. Tänkte spana på lite olika grejjer men hittade bara lite böcker, det var allt. Men en pappkasse med blandade böcker för 50:- är väl rätt lagom :=)

När vi kom hem så satte vi upp lite fler tavlor och sambon satte även på våra skjutdörrar på våran garderob i sovrummet. Äntligen kom den på plats och det blev ju jättebra!

Känns som att det kanske börjar reda upp sig lite med alla saker som står överallt. Jag satte upp två av tre gardinpar i vardagsrummet igårkväll. Sista paret ska komma upp under morgondagen. Det börjar likna ett vardagsrum där inne nu :) 

Sambon bar upp några tunga kartonger och placerade dom i vårt hitentills nästan tomma vindsförråd. Känns som att allt sånt där vi inte vill ha framme men inte vill göra oss av med får åka upp dit nu. Kan inte ha en massa kartonger stående överallt ju. Garaget är inte heller oändligt stort...

Har till och med hunnit tvätta lite idag och tänkte väl försöka få undan lite mer tvätt under morgondagen. Får se om jag hinner städa lite med. Lika bra att börja imorgon om man ska ha det fint lagom till helgen :) Orkar ju inte riktigt i samma takt som innan graviditeten...


Imorgon sticker sambon iväg och sen blir det en stor överraskning om när, var, hur han kommer hem... Man vet liksom aldrig med hans jobb. Robin och jag är alltså själva större delen av veckan. Lite mysigt med att få vara det ibland. Får väl se om det blir samma sak den kommande veckan när det gäller klasskompisar som det har varit sista tiden, jösses man hinner ju inte närma sig klassrummet när man ska hämta honom så är det ju femtioelva utav hans klasskompisar som överfaller en med frågan om dom kan leka :) Det är jättekul att han har så många kompisar i klassen och att det är många som vill vara med honom på fritiden, det betyder ju jättemycket! Jag tycker ju inte heller att det är något problem när han har kompisar här för dom stör liksom inte. För det första så är dom så pass stora så dom klarar sig så mycket själva så det blir ju inte mer jobb för mig. Snarare tvärtom, jag kan pyssla på med mitt egna för Robin har någon att vara med. För det andra så har jag en bra förmåga, jag kan liksom "stänga" av ljud jag inte vill höra. För det mesta iaf. Så tycker jag att dom är lite högljuda så stänger jag bara av mina öron och donar med annat så tänker jag inte mer på det. Himla smidigt :o)


På tisdag ska jag träffa två stycken blivande mammor som jag lärt känna via internet på sidan "Föräldranätet". Dom väntar åxå tillökning precis som jag i november och det ska bli jättekul att träffa dom :=)  Dom bor i Hässleholm med omnejd båda två så vi ska träffas inne i stan och fika. Längtar till tisdag!


På onsdag ska jag till barnmorskan igen. Ny koll med urinprov, blodtryck å så tillväxtkontroll med ultraljud. Tycker att jag har börjat gå upp mer i vikt nu än hitentills i graviditeten. Tror det rör sig totalt om fem kilo nu sedan inskrivningen. Det var ju ett tag då det inte hände nått med vikten och med tanke på att jag bara har två månader kvar nu så kanske det inte är så konstigt med fem kilos ökning... Får se upp bara så det inte börjar dra iväg.


Skickade iväg lite bilder för framkallning i morse. Kommer nu gå och stampa och otåligt vänta på posten veckan som kommer, hehe. Det var ju bara två år sedan jag framkallade sist så jag har ju en del att ta igen. Lite grann att sätta in i de vanliga albumen och sen blir det väl kanske en å en annan bild till min scrap-booking.


Kram på er! Hoppas att ni får sova gott. Höres kanske av i morron igen.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards