Alla inlägg den 26 september 2009

Av Heidi Månsson - 26 september 2009 22:23

Börjar väl att återge lite från gårdagen. Skrev ju inget mer sen på kvällen.


Jo Robin hade ju med sig en klasskompis hem. Dom var här ett tag och sen sprang dom hem till kompisen istället. Skönt att Robin nu har kompisar som han kan ta sig till själv. Han får större frihet och slipper vara beroende av att någon kan skjutsa, lämna, hämta å hela den där cirkusen.

På kvällen sen åt vi lite god mat och sen var det dax för idol och kändisdjungeln. Det sistnämnda är inget som jag tycker är nått att ha men sonen tycker det är kul så för att ha lite myskväll så blev det båda programmen.


Idag vid 10-tiden ringde Robin till samma klasskompis som dagen innan och kollade om det var ok att leka. Så klart att det var det :) Dom bestämde att Robin skulle komma dit vid 10:30 så det blev bråttom med frukosten helt plötsligt, hehe. Robin åt och gjorde sig klar. Det gick undan minsann :) Sen såg vi inte röken av honom förräns vid 15-tiden när vi hämtade upp honom. Vi passade nämligen på att åka till Pema (ett väldigt roligt varuhus för dom som gillar pysselsaker) när vi ändå var barnfria. Blev ju lite handlat där då men det var åxå en hel del på min lista som inte fanns. Det är ju det som är en chansning med det stället, det är inte alltid dom har dom grejjerna hemma som man vill ha. Ska dóck inte klaga för det blev ju en varukorg full. Hehe. Priset ? Äh den detaljen har jag redan glömt, hmm.. eller ville inte komma ihåg.. eller nått. Dyr hobby? Näääääääää då ;=)

Hämtade som sagt upp Robin på vägen hem och hade barnen fått välja så hade vi inte fått komma redan... Härligt !


Lite senare blev det en tur till mataffären och så plockade vi upp Filli-tösen som var hos mamma sin. Familjen är nu komplett igen ! Det är ju tomt när hon inte är här. Så är det ju bara.

Det blev lite finmiddag och sen har vi haft en lugn kväll. Barnen kollade på finalen av Kändisdjunglen och vi har donat lite. Ska se om jag ska spela lite Sims 3 nu eller om jag kanske ska gå å lägga mig ist. Tråkigt med det sistnämnda men jag ska upp tidigt i morgon. Det är ju scrapbooking-mässa i Helsingborg :=)  Jag ska åka dit med Annelie och det börjar vid 10 så hon kommer och hämtar mig vid 9 redan. Så där rök helgens sovmorgon. Hehe. Men det är ju frivilligt. Det var det inte i morse... Vaknade vid 8 och kunde inte somna om sen. Bläää. Tur att barnen har studiedag på måndag så man kanske får lite sovmorron då :o)


Bebben har hållt sig rätt lugn idag. Jag har ju gått väldigt mycket och då vaggar det ju skönt. Nu börjar dock kvällspasset med gympa känner jag :) Det sparkas och buffas på rätt bra nu. Mysigt !


Nej dax att krypa ner i sängen. Börjar bli lite trött efter dagens aktiviteter. Får se om jag hinner skriva nått imorron efter mässan. Kram på er ! Sov gott.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards