Alla inlägg den 27 september 2009

Av Heidi Månsson - 27 september 2009 06:34

Att vakna klockan 6 på morgonen och inte kunna somna om är väl inte speciellt kul. Tycker inte jag iaf. Men så blev det idag. Suck. Det är kolsvart ute, alla andra i familjen sussar sött och jag har ju liksom inget roligt att göra så varför sitter jag här? Låg kvar i sängen en stund men jag kände direkt att det var ingen idé att försöka somna om ens. Bebisen sparkade och levde om med så det underlättar ju inte dirket. Fast det är väldigt mysigt att känna alla rörelser, man vet ju liksom att allt är bra då. En liten buff men jämna mellanrum vill man ju ha :)


Längtar till klockan 9. Då kommer Annelie och plockar upp mig och sen drar vi vidare mot Helsingborg och scrapbooking-mässan !!!!! Ååå det ska bli så kul :)  Tänk att lite papper i olika färger, stämplar, färger, dekorationer, pysselverktyg och annat småplock som dessutom är dyyyyyrt som stryk kan få en så glad ! Haha, sjukt egentligen. Men världens bästa hobby är det ändå :=)  Det är ju kul när man har fått till en layout som man är nöjd med och kan sätta in den i albumet och liksom på ett roligare sätt visa upp familjens förehavanden och minnen i stället för ett vanligt tråkigt fotoalbum. Tycker ju jag iaf som är intresserad av det. Jag sätter ju in vanliga bilder i vanliga album med men kompletterar med scrapbookingalbumen. Kul att ha i framtiden och kunna titta tillbaka på.


En förutsättning för min hobby är ju att man kan fotografera. Jag är inte speciellt bra på det och skulle vilja gå en fotokurs faktiskt. Tror att det kan vara rätt roligt och rätt utvecklande. Har funderat på en vanlig fotokurs på amatörhobbynivå liksom. Behöver inte alls vara så avancerat. Men när? Nu ska jag ju snart ha bebis. Får nog vänta tills bebisen är tillräckligt stor och kan vara ensam med pappa och inte behöva mig för amningen och sånt.

En annan sak som är rätt viktig är ju kameran man har. Min har blivit lite misshandlad, bland annat förra julen då den åkte i golvet. Inte så bra... Den strejkar då och då. Har haft den inne på service men det var inget som gick att åtgärda. Blir kanske till att köpa en ny snart. Ska börja kika lite på vad jag vill ha tänkte jag, göra lite re-search. Brukar ju komma nya modeller lagom till jul med så man kan ju ha lite is i magen kanske men fasen om min kamera helt plötsligt lägger av helt vilket den har varit på väg att göra. Tänker INTE stå utan kamera när bebisen är här. Nej jag ska helt klart spana in mig på vilken jag vill ha :)


Snart bara fem veckor kvar tills bebisen ska komma... GaaaaaaaaH ! Detta är ju med allra största sannolikhet min sista graviditet med så det gäller ju att njuta av den varje sekund :=) Ibland är det svårt när man har foglossning och bekymmer med att röra sig, eller mår illa pga halsbränna eller nått annat sånt där graviditetssymtom. För det mesta så känns det dock underbart, är bara mysigt och man njuter ordentligt. Börjar bli lite tung och otymplig runt magen nu, hehe. Den känns gigantisk verkligen. Nu får den nog sluta växa för annars spricker jag känns det som :)

Och ändå är det nu på slutet som bebisen ska lägga på sig mycket vikt på rätt kort tid. Ååå jag längtar så tills vi får veta vem det är som gömmer sig där inne... Tänk att snart har jag och sambon ett litet knytte i famnen. Wow...


Nej nu ger jag mig för denna gång. Kram på er. Hoppas att ni fått sova gott hela natten och att det blir en bra söndag !

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards