Alla inlägg den 29 september 2009

Av Heidi Månsson - 29 september 2009 10:04

vid att sova dåligt på nätterna. Tredje natten i rad som jag bara har vridit och vänt på mig och sovit asdåligt. Jag vaknar till med jämna mellanrum och kan då inte somna om direkt. Går jag dessutom upp på toa så tar det ännu längre tid för mig att somna om och toabesöken kan liksom inte undvikas nu. Bebisen sparkar gärna mot urinblåsan...  Andningen börjar bli svårare när jag ligger ner, känns som om lungorna pressas ihop. Slemhinnorna i näsan har börjat svälla igen rätt mycket på nätterna så det är som att vara väldigt täppt i näsan fastän man inte är det. Lite tufft emellanåt just nu. Svårt att bara njuta å se det positiva. Men som sagt, fem veckor kvar och sen får man hålla bebisen i famnen istället :)


I söndags var ju jag och Annelie på mässan. TACK Annelie för en helt suverän dag :=) Fasen vad kul det var! Finns ingen anledning iaf att sitta å tuffa på tåget till Göteborg för att gå på den scrapmässan där. Visst det är större men det man vill få tag på fanns på denna i Helsingborg. Inga problem. Det var väl någonstanns mellan tio och femton olika butiker som var där och visade upp sitt utbud och det var ju inga problem att fylla påsarna med grejjer :o)  Jag hade ju ändå varit på Pema dagen innan och hade jag inte varit det så hade jag nog handlat ännu mer. Hehe.

Efter det att vi var klara på mässan så var inte klockan så mycket så vi passade på att svänga in i Väla också på vägen hem. Väla är ett rätt stort shoppingcenter där det dessutom finns ett Ikea. Det fanns lite småplock som jag ville komma åt. Det var rätt mycket folk där, löningshelg å allt. Men eftersom vi visste vad vi skulle ha och det inte var några större prylar så gick det väldigt smidigt iaf. Nöjd med söndagen !


Sambon och barnen passade på att åka och fiska i söndags. Mysigt! Dock så råkade Robin ut för en mindre trevlig grejj. Han tog varm choklad ur termosen och tänkte sig inte för...satte muggen till munnen utan att känna försiktigt först och hällde ner den varma chokladen i strupen... Han brände sig rätt mycket. Fick brännsår på läppen och i gommen och i halsen. Dessutom var hans reaktion när det var varmt att släppa koppen så han fick på kläderna med. Dom skyddade ju ändå lite som tur var. Rätt bra att det inte var så varmt så att kläderna täckte kroppen. Nu har han iaf lärt sig att när man ska dricka något som kommer ur en termos så är det VARMT...

I övrigt så hade dom det mysigt och jag tror att dom var nöjda med dagen även om fisken inte ville nappa på kroken.


Igår hade ju barnen studiedag. Felicia passade på att följa med pappa på jobbet - det tycker hon är rätt mysigt :)  Dom var i Simrishamn och jobbade lite. Robin ringde till gamla klasskompisen Lucas och han kom hit för att leka lite. Dom spelade Wii (big surprise??) men sen efter det att vi hade ätit våfflor till lunch så var dom faktiskt ute i två timmar och lekte :)  Sen han dom spela lite till innan det var dax för Lucas att åka hem.

Jag pysslade mest hela dagen. Sorterade upp bland mina scrapgrejjer lite. Jag har köpt fler sorteringslådor och nu börjar det bli lite lättare att hitta rätt prylar. Förut var allt så ihopträngt så skulle man ha en stämpel så fick man alltid tömma lådan för att hitta just den man ville ha. Nej ordning och reda ska det vara :=) Det är ju roligare att pyssla då man hittar det man söker.

Det var pysselträff igår på kvällen men mitt huvud ville väl inte att jag skulle gå på det. Hade mer eller mindre ont i huvudet under dagen men på kvällen satte det igång mera. Är väl en bi-effekt av att inte få sova ordentligt kanske. Så någon pysselträff blev det inte denna gången. Ska se om jag kan få ihop en layout idag istället. Har många ideér men sen om det är genomförbart vet jag ej. En lugn dag med massor med scrappande ska det iaf bli hade jag tänkt :)


Robin är i skolan men Fillifjonkan är hemma idag. Ganska så förkyld är hon våran tös så hon får vara hemma och vila idag. Har dock lite skolarbete som hon ska få göra sedan för att inte halka efter förmycket. Det är fort gjort för dom har så mycket läxor nu när hon har börjat i mellanstadiet. Gör hon då inget idag så kan det bli jobbigt resten av veckan. Vet ej om hon kan gå imorgon heller, får ju se hur det utvecklar sig...


Det var väl allt för nu. Skriver säkert mer ikväll. Kram så länge !

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards