Direktlänk till inlägg 21 oktober 2009

MVC-besök och lite annat.

Av Heidi Månsson - 21 oktober 2009 20:10

Ja idag var det ju dax för besök hos barnmorskan igen. Det togs lite prover och så pratade vi lite om hur graviditeten hade gått så här långt. Fortfarande inga spår av äggviteämnen i urinen, tack o lov! Blodtrycket var också bra :) Nu har jag dock börjat att rusa iväg lite mer i vikten än vad jag gjort innan. Jag har ju stått still på en viktuppgång på 3-4 kilo väldigt länge men nu helt plötsligt så har jag gått upp totalt 10 kilo sedan inskrivningen... De allra flesta kilona som kommit nu på sista veckorna beror på vätska, det märks tydligt på allt kissande och på att jag är rätt så svullen pga vätskan. Inte så bra. Det gäller att ha extra koll nu då så att jag inte får Preeklampsi.

Barnmorskan hade läst i min journal om senaste besöket på förlossningen och tyckte att det var jättebra att jag hade åkt in eftersom jag hade dom symtom jag hade. Hon sa åt mig att fortsätta vara lika observant och lyhörd.

Från och med nu ska jag gå till henne på ännu tätare kontroller så det blir varje vecka ist för varannan vecka.

En väldigt positiv sak var att jag ÄNTLIGEN hade fått upp mitt järnvärde till 125 ! Det har länge legat under 110 och det är inte så bra alls men nu så visade allt mitt knaprande på järntabletterna resultat :o) Ska dock bli skönt att slippa äta dom för min mage mår verkligen inte bra av dom.

Nästa vecka när jag ska till henne så ska dom ta en större urinodling så då måste jag hålla mig i fyra timmar innan jag får lätta på trycket !!! Snacka om plågeri !!! Jag som lätt kan springa på toa en gång i halvtimmen... Nåja vi får väl se hur det ska gå...


I samband med att jag ändå var inne i stan idag för barnmorskebesöket så passade jag på att träffa Annelie för lite fika, en trevlig pratstund och så han vi med att fixa lite ärenden. Efter rundan på stan så gick vi hem till Annelie en stund och sen åkte vi hem till mig. Josephine och Robin lekte och så passade dom på att byta paket med varandra. Josephine fyllde ju åtta år redan i augusti men ja ja...bättre sent än aldrig :=)


Nu under kvällen så har jag hunnit scrappa lite och nu så har jag nattat sonen. Tänkte att jag ska se på Greys Anatomi nu klockan 21 men sen blir det nog till att nanna kudde rätt så tidigt ikväll. Tror jag. Känner mig lite sliten och trött idag. Sambon kommer ju inte hem till mig förrän i morgon så Robin får ju sova nere i dubbelsängen inatt också, tror ni han är glad eller ?!? ;) Så mysigt att ha honom där så jag protesterar ju inte!


I morgon står det inget på schemat förutom att Robin ska ha med sig klasskompisen Johannes hem efter skolan. Jag ska hjälpa till att passa Johannes då hans mamma behövde lite barnvakt :) Hon har ju passat Robin när jag har behövt hjälp och det är så kul att ha hittat någon som kan tänka sig att hjälpa till så. Grabbarna leker ju så otroligt bra ihop och dom vill ju inte skiljas åt när det är dax för det. Skönt att ha någon som bor här i Tormestorp som det liksom funkar så bra med så att både barn och vuxna gillar varandra :=) Tjänster och gentjänster.


Nej nu går snart ögonen i kors. En liten paus innan det är dax att sätta sig framför nästa fyrkantiga apparat tror jag är bra. C U. Kram !!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards