Alla inlägg den 3 december 2009

Av Heidi Månsson - 3 december 2009 12:30

Ja men halloj igen. Det var länge sen, jag vet. Helt plötsligt så finns det något annat i mitt liv som tar väldigt mycket av min tid :) Min lilla söta Linnea sover förvisso rätt mycket men det är taskig tajming på våran rytm för lusten att blogga infinner sig oftast när hon är i full gång. När hon sover så är det så mycket annat som ska hinnas med så då blir bloggen bortprioriterad. Jag ska försöka skärpa mig, lovar !


Ja vad har då hänt sedan sist? Jo vi var ju på vårt första BVC-besök. Stumpan hade växt rätt så rejält kan man ju säga. Tabellen såg då ut så här :


Födelsevikt : 3280 g

Lägsta vikt : 2990 g (hemgång från BB)

4 dagar gammal : 3045 g (återbesök på BB-mottagningen)

7 dagar gammal : 3235 g (hembesök av barnmorskan)

14 dagar gammal : 3530 g (första BVC-besöket)


Födelselängd : 50 cm

14 dagar gammal : 53 cm


Stumpan växer alltså så det knakar !


På onsdagen var Linnea och jag en sväng på stan. Vi träffade Annelie och fikade lite och det blev även lite shopping. Linnea fick en present från familjen Wahlman, det var en jättesöt klänning + tights. Tack tack säger Linnea :)

Dessutom hade Annelie med sig en kasse med kläder som Linnea får låna. Helt suveränt, slipper vi springa och köpa en himmla massa kläder som hon ändå växer ur innan man hinner blinka. Det är ju roligare att lägga pengarna på kläder i dom storlekarna som hon har lite längre period senare ju.

Jag har även fått låna en himmlans massa kläder efter Tuijas lilla Amanda. Amanda är nu två år gammal och det var ju inte lite kläder som fanns i dom kassarna och kartongerna :=) Rena julafton juh !


I söndags fyllde jag 30 år. Det blev ett litet kalas i all enkelhet för att fira lite. Dom som kom var : Pälle & Kajsa, Hannah & Andreas, Ulla & Knut, Hasse & Lotta, Carin & Bengt, Hélène & Dan med sina barn Freddy & Amelié. En massa fina paket fick jag, bland annat presentkort på massage och den behandlingen ska jag verkligen njuta av !! Det blev ett väldigt trevligt kalas och jag är nöjd med min födelsedag :)

Det var dessutom en del av gästerna som inte hade träffat lillstumpan så hon vandrade från famn till famn. En massa paket fick hon också så hon hälsar tack tack :o)


I tisdags var det dax för Linneas andra BVC-besök. Hon hade växt ännu mera nu så nu ser tabellen ut så här :


Födelsevikt : 3280 g

Lägsta vikt : 2990 g (hemgång från BB)

4 dagar gammal : 3045 g (återbesök på BB-mottagningen)

7 dagar gammal : 3235 g (hembesök av barnmorskan)

14 dagar gammal : 3530 g (första BVC-besöket)

21 dagar gammal : 3920 g


Längden mättes inte denna gången så vi får vara lite nyfikna tills nästa vecka då nästa besök ska äga rum.


I morgon ska Fredrik, Linnea och jag till Socialförvaltningen och skriva på papper. Ja Linnea ska ju inte skriva då rå men jag ska godkänna att Fredrik är pappa till barnet och han ska skriva under att han är farsa. Såååååå töntigt tycker jag med dessa konstiga regler. Är man gifta så blir automatiskt mannen skriven som pappa men är man "bara" sambo så kan man ju inte vara säker på vem som är farsa så då måste man till Socialförvaltningen och skriva på dessa papper. Ja men vad är det som säger att dom som är gifta är trogna...?

Nåja vi ska iaf skriva på dom där papprena i morgon så att vi sen kan skicka in papprena om hennes namn. Det fullständiga namnet blir Linnea Erika Fredriksdotter Månsson :=)


I övrigt har det väl inte hänt så mycket här. Vardagarna flyter på fort här hemma. Helgerna svischar förbi ännu fortare. Märkligt vad tiden bara susar förbi. Hinner knappt blinka så är det helg igen. Mysigt är det dock med Fredriks pappaledighet. Han är ledig på fredagarna nu så vi får långa helger tillsammans. Nice :=)


Nej nu ska jag se om jag kan hinna med att slänga i mig lite lunch. C U !

Tusen kramar !!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards