Direktlänk till inlägg 7 december 2009

Liten uppdatering :o)

Av Heidi Månsson - 7 december 2009 12:00

Det är måndag, början på en ny vecka. Svisch säger det så var ytterligare en vecka avslutad och en ny påbörjad. Jag försöker suga in varenda minut, njuta av denna tillvaro som jag har just nu. Jag är hemma med en liten bebis och det kan knappast finnas något bättre ! Att ha den lyxen att få vara föräldraledig, bara vara hemma å såsa runt, mysa med en liten bebis när man vill. Nått av det mysigaste just nu är att lägga lilla Linnea på skötbordet och pyssla om henne riktigt ordentligt. Smörja in den mjuka goa huden, pussa på dom otroligt små söta babyfötterna... Som sagt, jag njuter av denna tillvaro :)

Linnea verkar ha lite problem med sin mage, verkar dock inte vara så allvarligt som kolik. Tack å lov ! Hon är väldigt gasig i magen och ibland får hon verkligen ta i för kung och fosterland för att få ut pruttarna. Jag ska försöka lista ut om det är nått som jag äter som ger henne dessa problem och det är ju lite klurigt för man äter ju en hel del olika saker under dagen. Jag har läst att komjölk är den största boven så när bebisar får gasig mage så ska man undvika att dricka mjölk. Ska testa det så får vi se om det blir bättre. Sen finns det lite olika saker som man kan undvika så det är bara att testa sig fram med en sak i taget. Det kan ju ta sin lilla tid att hitta boven i dramat helt enkelt... Får hoppas att det går snabbt för jag tycker INTE om att min lilla stumpa ska ha ont någonstanns.


I morgon är Linnea fyra veckor gammal redan !! På torsdag ska vi till BVC för att väga och mäta igen. Jag tror att hon har spurtat iväg ännu mer för hon äter ju inte lite den lilla donnan. Nu kommer hon ju ha passerat 4 kilosgränsen, det börjar faktiskt kännas i armarna om man går å kånkar runt på henne en stund. Nu får hon ju sitta i bärselen så den ska vi väl ta fram och testa nån dag. Spännande att se om hon följer i storebrors fotspår eller ej. Han HATADE verkligen att sitta i bärselen. Jisses vad han skrek när man försökte få honom att sitta i den. Jag hoppas att hon gillar sin för det underlättar lite när man ska göra nått om man kan ha båda händerna fria.


Ikväll ska Robin vara med i skolans luciatåg på en julfest som dom ska ha. Alla föräldrar är inbjudna och vi ska försöka allt vi kan för att kunna åka och titta. Robin är verkligen inne i detta nu och pratar knappt om nått annat än vilka låtar dom ska framföra och han går runt och trallar och nynnar hela tiden på dom. Tror att han tycker sånt där är ganska roligt :) Alla killar i hans klass skulle vara stjärngossar så en sådan utstyrsel är införskaffad. Jag ska inte glömma kameran och så håller vi tummarna för att tajmingen blir perfekt med lillstumpans mat och sovklocka. Det är så typiskt när hon vill äta precis när man ska iväg någonstanns...


Igår hade Robin avslutning på simskolan. Han klarade märket Guldpingvingen galant ! För att klara det märket ska man ju simma 10 meter i 25-metersbassängen. Han har ju varit i stora bassängen hela denna terminen och dessutom har han ju haft simundervisning med skolan en dag varannan vecka och det har också varit i stora bassängen så han har ju fått mycket träning. Det har verkligen gått framåt med hans utveckling. Han har gått från att vara en rädd liten kille som knappt kunde få en halv vattendroppe i ansiktet för då skrek han och gnuggade sig i ögonen till att nu hoppa i på det djupa, dyka från kanten och bara slänga sig ner i poolen hur som helst. Nu trivs han verkligen i vattnet och det är underbart ! Jag älskar ju att bada och har försökt få honom att gilla vatten lika mycket som jag gör. Det har varit svårt, det ska gudarna veta, men tack vare simskolan så har proppen lossnat för honom och nu kan han njuta av vattnet i stället för att vara rädd. Underbart ! Känns dessutom väldigt bra och tryggt att han nu kan simma, han klarar flera längder i stora bassängen. Att kunna simma är ju liksom livsnödvändigt. Det dröjjer ju ändå ett tag till innan man vågar släppa honom lös på ett badhus men nu behöver man inte så precis bredvid honom varenda sekund i alla fall. Han kan ju få liiiiiiite mer fria tyglar bara man är i närheten. Det underlättar ju när man ska börja gå till badhuset med alla barnen och man måste ha sjuhundra % fokus på den minsta lilla hönan. Skönt att dom två stora barnen då kan plaska runt lite själva. Jag längtar tills vi kan åka till badhuset igen, det var länge sen. Det lär ju dröjja ett tag till. Lillstumpan får växa på sig lite mer först.


igår kväll hade vi sambons lillebrorsa Pälle med samon Kajsa här. Vi drack glögg och åt pepparkakor + några andra kakor som Kajsa och hennes mamma hade bakat. Mycket gott ! :=) Sen blev det spelkväll. Två rundor Speculation han vi med :o) Mycket trevligt ! 


Nehe nu kanske man skulle försöka komma in i duschen och göra sig klar för kvällens aktiviteter. Synes. Kram !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards