Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Heidi Månsson - 3 januari 2010 17:02

Då var det dax för första blogginlägget för 2010 :)  Det har redan gått ett par dagar på det nya året och jag hinner inte med. Dagarna bara rusar förbi mig i 180 knyck. Kan bero väldigt mycket på att vi inte får sova så bra på nätterna och då sover man bort halva dagen i stället... Kliver man inte upp förrän halv 12 på dagarna så hinner man inte göra så mycket innan det är mörkt och kväll igen.


Nyårsafton blev väldigt trevlig. Det var Fredrik, Robin, Linnea, jag och Robins faster Lena som firade tillsammans. Felicia var ju hos sin mamma.

Vi åt en fyra-rätters middag :) På menyn var det först aptitretare som bestod av rökt zebra med ost. Som förrätt serverades det stekt krokodil på grönsaksbädd med kall sås. Till huvudrätt blev det timjanskryddad springbocksfilé, hemmagjorda kroketter med blåmögelostsås och trattkantareller. Till dessert fick vi fruktsallad med glass till. Det var supergott och jag har lärt mig att inte vara så skeptisk till all mat. Det kan vara gott även om det låter mysko. Jag hade ju aldrig trott att krokodilkött kunde vara gott men det smakade som kalkonkött ungefär. Zebran var lite hård, mycket tuggmotstånd och lite starkt kryddad så den åt jag inte alls mycket av. Springbocken var suuuuuuupergod tyckte jag. Sen har jag ju en sambo som är helt suveränt bra på att kocka :) Det är liksom alltid gourmémat som serveras när han lagar. Mums!

Vid tolvslaget tittade vi på alla raketer och smällare som avfyrades. Vi bor ju högt upp och har bra sikt ut över byggden så vi kunde se en hel del fina färger på himmlen. Vi skålade i Pommac och sen var 2009 slut. Jag tror och hoppas att 2010 kommer bli ett väldigt bra år :)


Snart är lillstumpan våran 2 månader gammal. Hon har växt ur storlek 56 och rusat vidare mot storlek 62 i kläder. Vi har så mycket kläder i hennes lådor så det fullständigt svämmar över :) Man vill ju hinna använda allt det fina som hon har fått så det byts kläder väldigt ofta här, även om dom inte är så smutsiga och hon lätt skulle kunna ha dom i några dagar till. Det säger ju bara vips å så har hon vuxit ur storlek 62 med så det gäller ju att passa på att använda alltihopa.


Robin går här och stampar. Han väntar otåligt på att hans kompis Lucas ska komma hit och sen sova över till i morron. Det var länge sedan dom träffades och lekte så väntan känns ju otroligt lång nu. Det kommer nog bli full rulle på dom två så fort Lucas kommer innanför dörren :)


Nej nu ska jag gå och förbereda för jag ska baka en paj till efterätt idag. Tänkte mig en rabarberpaj eller en äppelpaj... Hoppas att sambon kan vispa ihop sin hemmagjorda vaniljsås, slurp *slickar mig om läpparna* :=)


Ha de gott allihopa ! C U later.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards