Alla inlägg den 13 april 2010

Av Heidi Månsson - 13 april 2010 22:24

Folk har alltid berättat för mig att tiden den går fort. Ja ja har jag tänkt och suckat lite åt de hopplösa människorna som inte har kunnat njuta av nuet och slappna av lite. Tiden går fort när man har kul - det har man också alltid fått höra. Ett evigt tjatande om att tiden går fort när man får barn har det också varit. Men gissa vad? Det stämmer verkligen... Ibland så kan det bara skölja över mig. Precis sånna här saker kommer som en meteroit nerfallande från himmlen och BOOM! så slår det mig. Precis just det där som alla har sakt hela tiden var ju rätt. Det var bara jag som inte ville lyssna. Det var bara jag som inte ville inse. Guess what!?! Jag har fattat det nu :)  Bättre sent än aldrig - eller hur? Den stämmer ju också...i de flesta lägen iaf.


Linnea har hunnit bli fem månader gammal. FEM månader gammal. Hon får snart inte plats i liggdelen till vagnen längre. Linnea börjar bli lång. I slutet på sommaren eller i början på hösten så lär hon behöva ny bilstol med. Det är 11 kilos viktgräns på den hon har nu. Gaaaah. Hon väger åtta kilo snart. Men vad hände? Vi kom nyss hem från BB med en liiiiiiten liiiiiten tös som inte kunde mycket annat än sova, äta och förbruka blöjor på löpande band :=)


Idag var Linnea och jag på BVC. Det var dax för 5-månaderskollen. 7800 gram väger lilla stumpan. Hon är nu 67 cm lång. Så fort man lägger ner henne på en filt eller i babygymmet så vänder hon på sig. Det är väldigt roligt att rulla runt men inte lika roligt att ligga kvar på mage. Då blir Linnea lite frustrerad. Så vänder man på henne igen och sen rullar hon runt igen. Så kan vi hålla på rätt länge här hemma. Jätterolig lek tycker lilla Nea :o)

Hon äter mer och mer riktig mat och den där bröstmjölksersättningen som kommer på flaska vill hon gärna slippa. Ibland om hon är trött så duger den fortfarande men är hon pigg så ska man inte tro att man kan komma viftandes med en nappflaska. Å nej - då får man en sur och arg bebis. Sätter man ner henne i matstolen och dukar fram pureé så får man ett smile och det är såååå mysigt!


Fötterna är väldigt intressanta tycker Nea. Hon vill gärna stoppa dom i munnen - helst båda två samtidigt och med strumpor på. Sicken busig tjej vi har! Blöta strumpor - mmmmm vilken delikatess ;)  Det är väldigt roligt att följa hennes framsteg och jag försöker njuta av varenda stund.

Linnea har börjat sova i sin egna spjälsäng nu. Den står i vårt sovrum och det lär nog dröjja tills hon sover i sitt eget rum på nätterna eftersom vi bor på olika våningar men det är väldigt skönt att hon inte ligger i vår säng längre. Det var lite trångt att ha henne där och Linnea sover nog också bättre nu när hon får lite lugn och ro.


Nej nu ska jag gå och mysa med min familj. Kram på er. Hoppas på att hinna blogga snart igen.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards