Alla inlägg den 30 april 2010

Av Heidi Månsson - 30 april 2010 15:50

Vaknade av att lillan var hungrig, gick upp för trappan för att göra lite mat till henne och hör ett konstigt smattrande ljud. Det ökar i styrka ju längre upp jag kommer och eftersom sonen hade en kompis som sov över så trodde jag först att det var dom som lekte med nått. Det visade sig att det var en rejäl regnskur som smattrade mot taket. Det fullständigt vräkte ner regn... Jiiiiihaaa. Det är ju Valborgsmässoafton idag och det betyder Majbrasa ikväll så vad hade man egentligen förväntat sig?? Det är ju klart att det ska vara dåligt väder på Valborg och Midsommar. Vi bor ju i Sverige...hehe. Det är ju lika självklart som Amen i kyrkan liksom. Nåja, vi ska ju inte till nån brasa ikväll iaf eftersom tre av fem familjemedlemmar är krassliga.


I natt hade jag en väldigt knäpp dröm. Jag drömde att Fredriks lillasyster Hannah (som är gravid) hade ångrat sig. Hon födde barnet och sen adopterade hon bort det till en tjej som jag känner. Sen efter ett tag så ångrade hon sig igen och då kom hon hem till oss och kidnappade Linnea. Jag blev jättearg, sa till Fredrik oc vi skulle då tillsammans åka hem till Hannah och Andreas för att ta tillbaka Linnea. Bara det att när vi kommer dit så säger Fredrik att det är ok. Vi kan ta Hannahs hund Doris istället... Å jag sa ja till det och kläckte dessutom ur mig lite klämkäckt så där : - Jaja, bytt är bytt! 

Ööööö... weird dröm!! När jag vaknade så fnissade jag till lite för mig själv. När man är gravid så brukar man drömma knäppa drömmar men bara för att min ena svägerska är gravid så behöver ju inte jag drömma sådär...

Hannah & Andreas var ju på ultraljud i veckan och fick då veta att dom väntar en pojke. Just nu så är dom inte så många pojkkusiner i släkten Månsson så det kan behövas en till så inte alla flickor får övertaget :o)


Jag tror att jag snart blir skogstokig. Jag har inte varit ute på nån promenad eller nått på mer än en vecka nu... Jag har bara varit ute för att hämta posten eller ta mig till bilen och så. Så länge som Linnea håller på att kräkas så känns det ju inte så kul att bädda ner henne i vagnen för att gå på en promenad. Risken att hon kräks ner hela vagnen är så pass stor just nu så jag avvaktar gärna med det tills hon är lite stabilare i magen. Visst - det finns ju alltid en risk för att dom ska kräkas men i normala fall är det väldigt sällan hon kräkls och då är det så lite så lite så man behöver inte ta loss hela klädseln i vagnen och sanera alltihopa.

Nu är det ju dock som sagt väldigt länge sen som Linnea och jag var ute så vi skulle nog behöva en promenad. Det kan ju faktiskt underlätta hennes tillfrisknande. Jag ska se om jag kan fixa till vagnen lite så att det blir lite mer lättstädat om det händer en olycka.


Angående vagn, vet inte om jag har skrivit det redan men jag har bytt från liggdel till sittdel nu. Hon är så pass lång nu så att hon får inte plats i liggdelen längre och jag skulle ändå tvätta den klädseln efter olyckan förra veckan. Ska försöka bädda lite mysigt i den för den ser så stor ut i jämförelse och liggdelen var så ombonad och mysig. Får se om jag kan få till nått fint.


Månsson. Jag heter Månsson i efternamn nu. Det är snart 2 månader sedan jag gifte mig med min Fredrik men shit vad jag säger fel hela tiden. Namnen är för lika så jag tänker inte på det. Det bara kommer av bara farten. Förra gången som jag bytte efternamn så hatade jag verkligen mitt efternamn och tog det nya namnet så fort det bara gick igenom hos Skattemyndigheten. Denna gången så skulle jag ju vänta tills papprena kom hem där det stod att namnbytet hade gått igenom men så när dom kom så fortsatte jag iaf att säga Mårtensson. Gaah. Jag tror att jag ska pränta in det i huvudet på mig själv. Mååååååååånsson. Månsson heter jag. I fall någon undrar ;)  Slår vad om att nästa gång telefonen ringer och jag ska presentera mig själv så kommer jag säga Mårtensson ändå. Hehe.


Nu är det bara Maj månad och pyttelite på Juni månad som barnen går i skolan och sen är det SOMMARLOV !! Nice :o)  Längtar jättemycket. Jag hoppas att vi ska få en fin och bra sommar så att vi kan bada mycket och ha riktigt mysigt. Det blir Linneas första sommar :)  Ska bli kul att se hennes reaktion när vi sätter ner henne i gräset så hon får krypa runt. Mysigt!


Nej nu är det dax att spela lite Bejeweled Blitz på Facebook. Kramiz på er.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards