Alla inlägg den 22 maj 2010

Av Heidi Månsson - 22 maj 2010 22:15

Jaha det är tydligen så att våran lilla tokfia Linnea har dåligt immunförsvar. Hon är sjuk igen. Hög feber och ont någonstanns men vi vet inte var. Förmodligen i halsen eftersom jag har superont i min hals och jag har lite feber. Inte någon megatemp men suuuuuuuuuuperont i hela kroppen, sådär så att det känns som om jag skulle ha 40 grader. Lillfia får alvedon och sen sover hon helst i famnen. Även när hon är vaken så vill hon vara i famnen. Det verkar iaf inte som att hon har öroninflammation för hon reagerar inte när man trycker på öronen. Jag har pratat med sjukvårdsupplysningen idag och de sa att om Linnea hade hög feber i morgon också så skulle vi kontakta dom igen och så får vi en tid till en doktor för då kanske hon behöver penicillin. I min hals känns det som om jag skulle kunna ha halsfluss...det är nästan så att det kommer grön rök ur halsen när jag pratar, haha. Nej men det känns som om jag har svalt en rutten skunk typ... Hoppas att detta går över snart, om inte för min skull så för lillfias skull! Hon förtjänar inte att må så här..


När det gäller detta med immunförsvaret så får jag ju dåligt samvete. Jag vet att jag inte "ska" få det och ingenting blir bättre för att jag tänker så men jag anklagar ändå mig själv en aning. Om jag hade kämpat på med amningen så kanske hon hade fått i sig riktig bröstmjölk ett tag till och därmed fått ett bättre immunförsvar. Bröstmjölksersättning är bra - absolut. Vad ska man göra när inte amningen fungerar? Man har ju inte så mycket att välja på liksom. Vi är väldigt glada för att det finns ersättning men hur jag än vänder och vrider på det så hade jag kunnat försöka ett tag till. Jag hade kunnat pumpat mera, kämpat längre. Sen är ju frågan hur jag hade mått av det iofs. Jag höll ju på ett tag med det där och det var enormt jobbigt och stressande för jag skulle hinna pumpa mellan hennes måltider och gärna ännu lite oftare än så eftersom jag skulle öka på mängden mjölk. Det var väl dels därför som mjölken sinade - stress hjälper ju sällan till...

Sen utöver det där med amning och immunförsvar så har vi en stor sak till som kan vara av betydande orsak...båda gångerna som hon har varit sjuk så har vi dagarna innan varit på öppna förskolan. Det kanske är dax att göra ett uppehåll från sådana aktiviteter så att Linnea får vara frisk ett tag.


Nu till ett helt nytt ämne - mitt efternamn. Jag heter ju Månsson numera. Det är över två månader sedan jag gifte mig med min underbara Fredrik och jag förstår inte varför jag inte kan få in mitt nya namn i hjärnan. Nästan varje gång som jag ska presentera mig eller svara i telefon så säger jag Heidi Mårtensson. Ska jag behöva banka in det i skallen?? Månsson - mitt namn är Månsson :=)


Höres en annan dag. Kramiz !

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards