Alla inlägg den 24 maj 2010

Av Heidi Månsson - 24 maj 2010 16:46

Jag har en lite söt tokfia brevid mig i soffan. Linnea ligger och sussar sött och jag har roffat åt mig Fredriks bärbara dator. Det är smidigt med en sådan ibland för när lillan har somnat så kan hon ligga kvar men jag kan sitta brevid henne och ändå ha något att göra. Nu när hon är krasslig vill man ju gärna ha lite extra koll på henne och hon kan ju inte ligga kvar och sova på soffan om man inte sitter här och passar så hon inte trillar ner. På tv:n visar dom inget bra program så tack å lov för Facebook :=)


Linnea verkar må lite bättre idag men febern går upp och den som den vill. Ena stunden är hon nästan feberfri och sen har hon helt plötsligt över 39 grader. Berg och dalbana kallas det helt enkelt. Glass tycker hon om iaf. Det är bra! Då får man ju iaf i henne någonting. Glass, saft och mjölkersättning är det hon lever på nu.

Jag mår sämre än igår och jag vet inte riktigt var det bär av. Har ont i bihålorna, huvudet, halsen, rinnande näsa, hosta och det känns som om jag har febervärk i hela kroppen. Emellanåt gör det verkligen ont i heeeeela kroppen. Det känns som om jag skulle kunna ha 40 graders feber men jag har bara liiiite förhöjd temp. Märkligt.

Maken min är nog också på väg att bli dålig (igen). Han hostar och den hostan låter INTE kul... Håll tummarna för att vi får bli friska snart!


Det är måndag och återigen ny vecka. Nu är det bara 2½ vecka kvar och sen får våra två stora barn sommarlov :)) Det ska bli mysigt att vara ledig hela sommaren och förhoppningsvis verkligen kunna njuta tillsammans med barnen. De senaste fyra sommrarna har jag ju jobbat rätt så mycket så jag ska passa på att mysa heeeeela sommaren :=)

Faktum är att jag och Fredrik är mitt upp i planeringen för denna sommaren. Det kommer nog bli bra det här! Längtar redan...


Nej nu ska jag spela lite Bejeweled innan sonen min tänker sno datormusen. Vi har nämligen en trådlös mus till min stationära dator och den flyttar jag alltid över när jag ska ha den bärbara för jag gillar inte att använda datorn utan mus. Nu sitter således sonen och väntar på att jag ska bli klar så att han kan ha min dator. Får väl skynda mig att spela några rundor först.


Kram på er. Ha de så gott !!


Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards