Alla inlägg den 26 maj 2010

Av Heidi Månsson - 26 maj 2010 14:15

På nått sätt kände jag det på mig. Man ska lita på sin magkänsla när det gäller vissa saker. Den lilla skrotfian är ju sjuk och vi var på Vårdcentralen i söndags. Doktorn kollade lite i öronen och i halsen. Konstaterade bara lite snabbt att hon var lite röd i halsen men ingen fara. Ingen öroninflammation hade hon heller. Dom tog ett halsprov och sen var det bra så. Ingen snabbsänka eller noggrannare undersökning.

Igår blev Linnea ännu sämre och fick feberkramp. Då bestämde jag mig för att nu fick det vara nog. Någonting är fel, annars skulle inte febern vara så hög och hålla i sig så länge. Hon fick feber i torsdags och hade alltså haft feber i 6 dagar. Den höll sig för det mesta över 39°C och visst - ett barn klarar mer än så. Det är vi vuxna som brukar reagera på att feber är jobbigt att ha. Barn klarar mer än man tror. Men när febern höll sig runt 39,7 grader och Linnea var för slö för att äta, hade ont och skrek och det hade hållt på i nästan en vecka så fanns det ju en orsak. Jag ringde vårdcentralen igen. Fick en tid direkt. Åkte dit och en annan doktor undersökte henne. Det konstaterades snabbt att Linnea hade dubbelsidig öroninflammation plus halsfluss! Ja men vad konstigt att min lilla tös har ont och skriker då?! Hon fick Kåvepinin som hon ska ta tre gånger om dagen i fem dagar så nu hoppas vi att det ska gå över snabbt för henne. Stackarn, bli sjuk igen så tätt inpå förra omgången. Tur ändå att hon han vara frisk litegrann så kunde äta upp sig för nu har hon ju gått ner i vikt igen. Nåja - med penicillinet så ska hon väl krya på sig snabbt och sen lär det gå fort att ta igen det hon har tappat nu. Mammas lilla tokfia!


Idag var det en liten flicka som bestämde sig för att 05:22 skulle en väldigt livlig och högljud konversation med snuttefilten äga rum :)  Jag vaknade av att hon låg och "pratade" och grejjade med nappen och snuttefilten. Gjorde ett snabbt försök att få henne att somna om men insåg att det var inte möjligt utan att ta stekgärnet och klappa till... Det alternativet kändes inte så bra så för att den stackars lilla pappan skulle få sova lite mera klev jag upp med Linnea. Vi gick upp till köket, gjorde i ordning en flaska med lite mjölkersättning och försökte få min dotter till att bli mätt och somna om. Icke då att hon skulle ha nån mat inte, nä nä nä - glöm det! Linnea ville göra allt annat än att sova. Ligga på mage på golvet och sprattla var roligt ett tag. Sitta i mammas famn var rätt kul - ett tag. Gåstolen var roligast så den satt hon i en stund och sen kom tröttheten ikapp henne så efter en liten portion gröt kunde hon sova lite till :)


Jag tycker verkligen att det är supermysigt att få vara hemma med Linnea och vi har det himmlans bra i sverige som får/kan vara föräldralediga. Men sen är det ju ändå så att hur mysigt det än är att vara hemma med en liten krabat så är det förbaskat skönt när dom sover middag. Tycker jag iaf. Jag försöker att njuta av varenda ögonblick som vi har tillsammans men man blir trött, speciellt när man inte får sova på nätterna. När de små sover middag så kan man antingen hinna sova lite själv eller så kan man hinna med de där sakerna som man inte hinner med så länge som busungen är vaken. Så länge som de är så små så att de sover flera gånger per dag så har man ju lyxen att kunna hinna med båda alternativen :) Jag har sovit middag en stund idag men nu passar jag på att sitta och blogga och surfa runt på Facebook m.m.  Rätt så skönt att få en break :o)


Sommarens semester är under planeringsstadiet här. Vi har så mycket som vi skulle vilja göra med barnen och i år kommer ju jag och Fredrik vara lediga samtidigt så vi vill passa på att åka iväg på lite äventyr. Det är ju dock så att vi har inte råd med allt vi vill göra för det finns många djurparker och nöjesfält i sveige så de blir till att välja. Ett resmål är nu bestämt och inbokat. Känns bra! Längtar så enormt mycket tills barnen får sommarlov. Ska bli sååååå mysigt :)


Nej nu är det dax att sortera och vika lite tvätt. Åter till sysslorna. Ses. Kram!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards