Alla inlägg den 29 maj 2010

Av Heidi Månsson - 29 maj 2010 11:45

Jag var hos doktorn igår. Diagnos : Lungsäcksinflammation och för trånga luftrör. Inte så konstigt att jag har ont när jag andas och att det är jobbigt att andas. Känns ju ungefär som om det skulle sitta en elefant på bröstkorgen. Typ. Fick medicin, det blev avsvällande och anti-inflammatoriska tabletter + smärtstillande. Det kunde tydligen ta ett tag innan vätskan försvinner och det kan göra ont rätt länge men andningen ska iaf bli bättre snart annars skulle jag höra av mig igen. Himmlans tur att man känner på sig att något är galet ibland. Jag är hellre en sån där tönt som springer till doktorn "för minsta lilla" och får medicin när jag behöver det än att gå å känna på mig att nått är fel å inte göra nått åt det...


Familjens lilla tös håller på att bli bättre nu. Hon är snorig till tusen men mycket piggare och febern är nästan helt borta. Äntligen. Linnea är superdutig på att ta sin penicillin men när vi behöver använda nässugen för att underlätta andningen för henne så har hon protesterat rätt så högljutt. Det blir dock mindre och mindre protester så hon börjar nog förstå att det är för att hjälpa henne som vi gör det. I morgon är det sista dagen som hon ska ta sin medicin så jag hoppas att allt ska vara över då. Inte så kul om det blir som för mig och Robin - halsfluss och öroninflammation som envisas med att komma tillbaka gång på gång. Jag håller tummarna för att hon nu har varit sjuk så det räcker för ett bra tag framöver. Två rejäla omgångar på så här kort tid var ju inte så bra. Hon lär ju bli sjuk när hon börjar dagis så hon kan vänta tills dess :)


Nu är det inte långt kvar tills barnen slutar skolan och får ha sommarlov. Dagen efter drar vi till Liseberg :) Vi fick erbjudande om rabatt på åkbanden och inträdet och vi har en gratis hotellnatt att utnyttja så då kunde vi inte motstå frestelsen! Shit vad jag längtar. Fick ju inte åka så mycket karuseller förra sommaren eftersom jag var gravid då ju. DET ska jag ta igen i år, hehe :)  Ena dagen ska vi åka dit med Annelie + familj och den andra dagen kommer vi vara där med Monica och Patrik från Värnamo. Annelie med familj ska bara vara uppe över dan men vi ville ha två dagar på oss, vi är ju karuselltokiga så vi vet att en dag räcker inte. Monica har ju så ont pga fibromyalgi så hon orkar inte mer än en dag och det är inte så himmlans många karuseller som hon kan åka. Rätt smidigt med någon som kan vara bebisvakt ;) Nu längtar jag sjuuuuuuuuuuukt mycket till dess det är dax att åka!


Nej nu tror jag att det är dags att äta lite frukost. Ha de så gott mina vänner. Kramiz.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards