Alla inlägg den 5 juli 2010

Av Heidi Månsson - 5 juli 2010 23:44

Oj. Vad hände? Jag tror att jag har åkt in i ett stort svart hål och när jag äntligen kom ut därifrån så hade det rusat förbi en himmlans massa dagar... Ja jo jag vet, jag har sagt liknande saker förr när det gäller det där med att missköta bloggandet men...jag tyckte jag skrev igår...gjorde jag inte det? Det står den 21 juni under det senaste inlägget men de kan väl inte stämma??


Här har det iaf hänt grejjer när det gäller familjens minsting. Oj oj oj. Man kan icke släppa blicken från henne två sekunder för de går undan nu. Hon kryper inte helt på knä sådär som kännetecknar ett riktigt krypande men hon kan minsann ta sig fram. Å fort går det!

Det bästa hon vet just nu är nog att antingen jaga en petflaska eller dammsugaren :=)  Jag dammsuger rätt ofta, åtminstone hallen och köket. Avskyr att kliva i smulor och smågrus. Jag går ju ofta barfota här hemma med så minsta lilla det dyker upp smulor så känner jag ju det. Rätt bra iofs när man har bebisar hemma för det minskar ju risken för att dom ska hitta nått smått att stoppa i munnen. Så fort dammsugaren eller sladden kommer i närheten av Linnea så tar hon sats och jisses vad det går undan då. Får hon tag på sladden så ska hon "tugga" på den men det får hon ju inte så jag försöker hålla den borta från henne. De e inte så lätt :=) 

Den andra leken som inkluderade en tom petflaska går till som så : Linnea ligger på golvet, jag snurrar en petflaska på golvet en bit framför henne och när den far iväg så sätter hon fart med sin "krypning/ålning" och så fort som Linnea får tag på flaskan så sprätter hon själv iväg den igen. Har man tur så kan hon hålla på å jaga den där flaskan rätt så lång stund. Då kan man hinna diska, laga mat eller vad som nu behöver göras. Varför köpa en massa dyra leksaker när man kan ha så kul med en petflaska?? :)


Sedan jag skrev sist så har det ju varit midsommar. Den helgen tillbringade vi på Robins farmor och farfars torp. Det ligger en bit ifrån Värnamo. Det är ett jättefint och mysigt torp och hela midsommarhelgen blev jättelyckad. God mat, trevligt sällskap och fint väder - vad mer kan man begära?  Jo det hade ju inte varit så dumt och jag hade lyckats stå upp och inte tjonga i knät först i marken... Det var midsommarafton. Det var dax för att leka lekar med barnen. Vi hade ju Amelie - 5 år, Freddy - 15 år, Robin - 8 år och Felicia - 10 år, som skulle underhållas. Jag kastade mig på gräsmattan för att busa med Amelie men det gick inte riktigt som jag hade planerat. Jag smällde i med höger knä först ner i gräsmattan. Först hade jag inte ont, jag busade på som vanligt. Det var först dagen efter som det kändes å då kändes det rejält. På måndagen var jag hos doktorn eftersom det gjorde rejält ont och jag var rejält svullen. Inget brutet sa doktorn men däremot trodde han att ledbandet på insidan knät har fått sig en rejäl smäll. Det gör fortfarande ont emellanåt så jag är lite xtra försiktig men annars går det rätt bra. Typiskt mig va att ramla sådär?


Hela veckan efter midsommar var Felicia, Robin, Fredrik, Linnea och jag kvar i Värnamo. Fredrik jobbade i Jönköping då och istället för att han skulle sitta själv på ett hotellrum eller tvingas pendla mellan H-holm och Jönköping så kunde han istället pendla mellan Värnamooch Jönköping. Betydligt bättre avstånd och eftersom det var Felicia-vecka så ville ju Fredrik ha möjligheten att hinna umgås lite mer med henne. Det hela blev väldigt lyckat :o)

Eftersom jag var skadad så blev det inte så mycket äventyr och utflykter genomförda men vi hade himla trevligt ändå.


Sedan midsommarhelgen har det varit riktigt varmt. Det har inte blivit så mycket bada av men det får det väl bli ändring på :=)  Igår var Robin, Fredrik, Linnea och jag ute vid Tydingesjön. Fredriks mamma Ulla+sambon Knut har en husvagn uppställd där ute vid den campingen. Vi hälsade på hos dom och så badade Robin och Linnea lite i sjön. Mysigt! Dit måste vi åka fler gånger och så ha med oss lite mer saker så att vi kan stanna lite längre. Får väl ta och sätta in lite bilder från alla äventyr också. Jag vet att jag slarvar väldigt med bilderna men det finns liksom inte riktigt tid till allt jag vill göra...


Nej nu måste jag gå å knoppa. Ögonen är trötta nu. Sov gott! Kram!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards