Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Heidi Månsson - 11 oktober 2010 23:00

Tidigare idag postade jag ett inlägg, en liten uppdatering om vad som har hänt under helgen. Ja men hallåååå - jag glömde en superrolig grejj juh. Eller ja för oss i denna familjen är det en stor grejj - kanske inte är så många andra som bryr sig... men jag bryr mig så då får ni stå ut med att läsa det eller låta bli ;)

Våran lilla lilla tös på 11 månader kan redan gå på pottan :))  Så fort man märker att det kanske kan vara nått på G så in på toa, plats på pottan och så var det klart. Hon är så duktig tycker jag!! Jag vet inte men jag tycker att det är rätt så tidigt att klara av en sån sak. Linnea tycker iaf att det är kul och det märks att hon tycker det är skönt att slippa kladdig blöja. Så länge som hon är med på noterna så är det väl bara till å köra på. Det sparar ju in liiite på antalet blöjor iaf :)  Många bäckar små... Blöjor är ju inte gratis!


Fredrik är borta. Tycker inte om när han jobbar på annan ort och måste sova på hotell å ha sig. Jag vill ha min älskling hemma ju. Så tomt här hemma utan honom. Tur att jag åtminstone har Linnea i samma sovrum så slipper jag känna mig så ensam :=)  När Fredrik är borta vill ju gärna Robin sova nere i dubbelsängen med mig och för min del hade han väl gärna fått göra det - om det inte var för Linnea. Jag lägger alltid henne i spjälsängen men på natten om hon vaknar så hamnar hon brevid mig och Robin har inte riktigt koll på sina tentakler när han sover så han kan smälla till henne i sömnen. Sen är det ju synd om han inte får sova så bra pga henne för han ska ju upp till skolan och då måste han vara pigg och alert...


Nej nu är det strax dax för att gå å sova. Ska upp kl 7 för att skicka Robin till skolan och sen ska jag och Linnea till öppna förskolan så någon sovmorgon blir det inte. Sov så gott. Kram kram!

Av Heidi Månsson - 11 oktober 2010 12:15

I helgen har vi haft full rulle här hemma. Robins farmor och farfar kom hit och hälsade på, dels för att fira sin sonson och dels för att hjälpa oss med vår trädgård. Dom kom hit på fredagen och då tog farmor hand om barnen så att Fredrik, jag och farfarn kunde gå ut och röjja. Vi klippte ner massa buskar med sekatörer, dumpade allt på ett gallersläp och körde det till tippen. Nu är det bara grävning kvar så att vi får bort alla rötter och kan så gräsfrön där. Det kommer bli så fint när det är klart :)

Fredriks svåger Andreas har en liten bobcat så han ska komma hit vid tillfälle och hjälpa oss gräva. Får se när det kan bli av - han har ju nyss blivit farsa så vi får kanske vänta några veckor men det måste nog bli av innan det kommer snö iaf. Vore bra om vi han plutta dit lite gräsfrön ju.

våran trädgård har länge sett ut som en djungel men det finns hopp :=)  Vi är så hopplöst dåliga på det där med växter och ogräsrensning å allt sånt där så vi köpte fel tomt egentligen för den kräver rätt mycket som det är nu. Vi ska ta bort massor med rabatter och ha så mycket gräsmatta som möjligt istället. Lite i taget, sakta men säkert så ska det nog bli bra :))


På lördagen firade vi Robin och hans farfar som båda har fyllt år nu i början på Oktober. Det blev lite tårta och lite ballonger och lite paket. Ett rätt så enkelt firande men det blir ju fler kalas i helgen som kommer för Robins del så han klagar nog inte ;)


I söndags var vi hos Hannah, Andreas och lille Nils. Nisse är sååååå söt :) Man kan ju bli bebissjuk för mindre... Jisses så söt man kan va - å såååå liten. Har Linnea varit så liten?


Jaha på tal om Linnea så vaknade hon nu. Får gå å kramas med mammas lilla ängel :=)) Kram på er !

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards