Direktlänk till inlägg 12 oktober 2010

Då var det dax... Vill inte...

Av Heidi Månsson - 12 oktober 2010 18:15

Idag har det varit premiär här för vinteroverall på lillan. Brrr nu börjar den där kalla jobbiga årstiden. Usch. Vid 9-tiden i morse när vi skulle knata iväg till öppna förskolan visade termometern bara +2°C. Overall, mössa, vantar och vinterskor på. Kan vi spola förbi den här jobbiga tiden med alla jobbiga ytterkläder??


På tal om ytterkläder så verkar det vara svårt att hitta bra skor till lilla tösen. Antingen är dom bra men dyra eller så försöker man hitta nått lite mer humant pris men får skit. Dom dojjorna som hon hade idag var ju helt kassa. När vi gick hem från öppnis så somnade hon i vagnen. När vi kom hem fick vagnen stå kvar ute eftersom Linnea sov så gott. När hon hade vaknat tog jag upp henne och hon var varm å go om hela kroppen förutom om fötterna - dom var verkligen iskalla... Jag tror att jag kanske har ett annat par som kan funka, får testa. Annars är det ju bara till att punga ut för helsike heller att hon ska frysa om fötterna, det är ju så enormt viktigt att dom är varma å goa.

Har ärvt en himmlans massa skor och kläder men allt passar ju inte 500% bra eftersom dom små barnen är födda lite olika tider på året. Får gräva runt lite och se vad jag hittar.


När det gäller öppna förskolan så är det rätt så taskig tajming för oss när det är öppet på morgonen/förmiddagen. Linnea brukar ju sova middag redan vid 9-10-tiden. Idag fick jag skynda mig iväg till öppnis innan hon han bli för trött. När vi väl kom dit så piggnade hon ju till eftersom det fanns massor med spännande saker och andra barn att leka med. Efter ett tag blev det dock för mycket så då fick vi pysa iväg och hon somnade ju i vagnen innan vi han gå speciellt långt. Sötis där :) 


Nej nu är det dax för lite käk. Sen lite senare är det ju DHW på tv:n så det får man ju inte missa :))  Kram på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards