Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Heidi Månsson - 13 oktober 2010 22:15

Bloggade ju innan idag och då var det så grått och trist och dimmigt ute så jag trodde ju inte att vi skulle komma ut på någon promenad. Det dröjjde inte länge förrän vädret helt plötsligt ändrade på sig och fram kom solen! Den sken så fint från en härligt blå himmel så då kunde vi ju inte stanna inne längre. Höst, solsken och ca 13°C ute. På med kläder, ner med liten tös i vagnen å så ut. Eftersom hon alltid brukar sova i vagnen annars så har vi inte hunnit testa gungorna på väääääldigt länge så det var det dax för. Vi knatade ner till en lekpark i närheten och Linnea fick gung. WOW det gillade hon!! Hon tjöt av skratt :=))

Jag hade tyvärr bara mobilkameran med mig och det blev inte så bra bilder, den klarar ju inte av rörelse-bilder så värst bra... Nu vet jag dock inte hur jag ska lyckas få in dom till bloggen för sladden är borta. Får lösa det eller ta en ny tur till gungorna i morgon och då ska en riktig kamera med :o)


Fredrik kom äntligen hem i kväll. Han har varit borta sedan i måndags morse så saknaden har varit stor. Nu är ju fördelen att han är ledig resten av veckan för han har redan jobbat veckans alla 40 timmar och får inte ha mer övertid :) Nice.

Hmm, undrar vad vi ska fylla morgondagen med? Det är nog inga problem att hitta på något att göra. Har man småbarn hemma så går tiden rätt fort.


Idag har jag ringt dagis. Uscha. Jag som skulle vara hemma tills nästa augusti. Drömläget vore ju det men i realiteten ser det inte ut som att det blir så bra. Dax att hitta ett jobb och när jag väl gör det vill jag inte behöva kasta in Linnea på dagis. Bättre att börja lugnt och sakta. Hon har ju dessutom visat tendenser till att vara en sjukling så dom där dagisbakterierna kan nog ta rätt så hårt på henne. Pratade iaf med områdesansvarig och det ser inte ut som att det blir några problem att få plats någonstanns. Det finns två förskolor här i Tormestorp och båda verkar bra än så länge. Vi ska snart få komma på besök och spana runt lite å så får vi se sen vad som händer. Linnea kanske börjar dagis redan innan jul - eller så blir det inte förrän nästa år, vet ej. Beror ju vääääldigt mycket på hur det blir för mig med jobb...


Nej nu ska jag nog se på en Greys Anatomi med mannen min. Inspelningsbar box är bra :) Kram kram!

Av Heidi Månsson - 13 oktober 2010 09:56

Larmet tjöt i mobilen, dax att kliva upp. Ville inte men det var bara till å bita ihop, se glad ut och göra det som måste göras varje vardagsmorgon - skicka barn till skolan. Vågar inte riktigt lita på att sonen tar sig iväg i tid om han ska fixa allt själv. Dessutom så tycker jag att morgonen ska vara trivsam för att man ska få en bra start på dagen. Hur kul är det att sitta och äta frukost själv? Allting är ju så mycket roligare när man har sällskap :)  Frukosten och kvällsmaten är tillfällen som jag tycker att man ska ta tillvara på lite bättre, sitta samlade och kunna prata om vad som ska/har hänt under dagen. Speciellt när man har barn. Dom behöver det.


Morgonen förgylldes lite av att lilla tokfian Linnea gjorde ett besök på pottan och det blev jackpott idag med ;) Hon är så duktig min lilla skrotfia! Spännande att se om hon fortsätter likadant för just nu måste jag ju säga att hon verkar tycka att det är riktigt skönt att slippa göra behoven i blöjan. Nåja, ingen stress, ingen press :=)


Har en massa saker som jag borde ta tag i här hemma - nån som vill komma hit och göra dom åt mig? Jag har verkligen ingen lust eller energi alls till sånna där "måsten" idag. Jag är såååååååå seg. Borde gå å lägga mig ett tag till men sova är tråkigt. Hehe det är inte lätt :)


Idag är det dimmigt ute, riktigt grått trist och tråkit väder. Jag är så enormt sugen på att åka iväg någonstanns, shoppa, fika, göra nått men detta väder gör att man hellre stannar inne. Blir ju billigare så iofs...hehe. Måste ju kika på skor till minsta lilla donnan i familjen. Rotade runt lite i lådorna igår och det finns inte nått som passar henne nu. Jag vet ju hennes mått på foten och så har jag en sån där mätsticka till skorna - smidigt. Har ju lite otur med det där med skor tycker jag för så mycket barnskor som vi har liggandes här, nått borde ju passa kan man tycka. Får ta en tur på fredag när Fredrik är ledig - då kan vi åka till nån annan skoaffär än dom inne i stan för dom är ju sviiiiiindyra. Nå det löser sig nog.


Jag håller på att leta jobb. Wish me luck! Att jag ska lyckas hitta något som jag kan ha en rimlig chans att få och med dom kraven på arbetstider som vi har (pga mannens jobb och tre barn) så blir det INTE lätt. Får se vad som händer. Ingen kris riktigt än men det vore skönt att kunna höja månadsinkomsten lite och att jobba som vikarie lite då å då i början så att Linnea inte måste kastas in på dagis hux flux. Alltid bättre om dom små kan få vänja sig lite sakta ju. Ska ringa lite förskolor med och sätta henne i kö och så där.


Måste nog sova lite till. Bäst å passa på medans lillbanditen slaggar sött :)  Kram på er! Ses.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards