Direktlänk till inlägg 18 november 2010

I-landsproblem, jag vet...

Av Heidi Månsson - 18 november 2010 21:00

Men det gör inte problemet mindre viktigt för oss som är "drabbade" av det. Linnea har väldigt kalla fötter när vi går ut. Tycker inte om det. Hon har ett par dojjor, normala vinterkängor kan man tycka. Det räcker dock med att det är nollgradigt så är hennes fötter iskalla när vi kommer in. Gillar INTE det. Jag tycker inte att ett par barnskor ska behöva kosta över 500:- för att hålla värmen. Jag köpte ett par tossor i höstas för jag tänkte att det kunde vara skönt för henne att ha i vagnen så hon inte måste ha jobbiga stora klumpiga skor jämt. Tog på henne dom idag - ja men grattis - dom är försmå. Köpte ändå strl 80/86 i dom för att jag tänkte att dom då skulle räcka hela vintern.

Nu får jag åka och köpa nya i morgon. Har kollat på Tradera (älskar den sajten) och det finns en hel del fynd där men då ska jag för det första vänta tills auktionen går ut om ett par dagar och sen vänta på att få hem varan med posten. Det går ju inte. Kan ju inte sitta instängd här hemma pga detta lilla bekymmer...

Funderar på hur vi ska göra med skor. Tror att det får bli ett par på Tradera där för Linnea måste ju få gå utomhus om hon vill det. Får se om jag kan hitta ett par som verkar varma och goa :)


Idag kom vi iväg till öppnis. Tjohooo, *gör vågen*. Det var ju inte en dag försent :=)  Linnea hittade två rätt så jämngammla töser så de tre lekte med varandra. De hade så kul så! Linnea lekte vääääldigt mycket med dockorna och matlagnings-sakerna. Ska det bli en girlie-girl? Försökte ge henne en bil när hon för två sekunder intresserade sig för ett bilgarage. Den bilen kastade hon iväg fortare än fortast :o)  Hon får helt enkelt leka med det hon vill, jag ger henne möjligheterna och sen får hon själv bestämma. Som sig bör :))


Sen köpte jag finkläder till Robin. Svårt dock att veta vad han vill ha, han börjar bli stor den där killen. När han var liten kunde jag köpa i stort sett vad jag ville, inte tusan brydde han sig om vad det var för färg eller mönster. Nu är det liiiite andra visor, hehe. Kom hem med en mörk-grå svagt randig skjorta. Den var megatöntig sa han. Tssss, de där barnen har sina konstigheter för sig :)


I morgon blir det en tur till K-stad. Sen är det helg. Nice! Ha en trevlig torsdagskväll. Ses !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards