Direktlänk till inlägg 13 december 2010

Tredje advent, lucia m.m

Av Heidi Månsson - 13 december 2010 11:00

Igår var det dax att tända det tredje ljuset i adventsstaken. Det betyder att det närmar sig julafton med stormsteg... Vi ska ju ha julen här hemma hos oss i år och det är med blandade känslor kan jag ju säga. Det är första gången som jag ska vara med och ha ansvar för julen på detta sätt så vi får väl se hur det går. Stressigt kommer det nog att bli fast å andra sidan så har vi god hjälp från dom som kommer. Det är ju dock alltid så att det är så mycket som ska tajmas in och klaffa. Maten ska vara färdig i tid, vi ska ha ätit upp lagom till Kalle Anka sänds, klappar ska delas ut och så ska man hinna med att vara god värdinna med mera. Nåja, det ordnar sig nog :)


I torsdags var Fredrik, Linnea och jag på Ikea i Älmhult. Vi införskaffade bokhyllor till Linneas rum plus en massor med annat smått och gott. Det är långt ifrån klart i hennes rum men nu har hon iaf gardiner i fönstret och lite bokhylla/leksaksförvaring där inne. Har funderingar på att dumpa hennes skötbord också. Linnea vill ju inte ligga där när det är blöjbyte, hon är mer vild än tam och ska INTE ligga still. Det är knappt att hon vill ligga ner alls. Vi kan lika gärna ha en skötbädd på golvet känns det som för risken är så stor att hon trillar ner från skötbordet så man vill liksom inte lägga henne där. Byrån som är under skötbordet har vi ju som klädförvaring till Linnea men hennes kläder börjar bli så stora så dom får snart inte plats där. Iofs så har hon så mycket kläder nu eftersom hon får ärva så mycket från vännen Amanda men när hon var liten så fick ju liksom alla kläder plats i samma låda för dom var så små och pluttiga. Dom växer ju dom där barnen... Får nog fixa nått annat ist. Har sett en garderob/byrå på ikea som verkar smidig. Får väl fundera på det där ett tag så får vi se hur det blir :)


I fredags var jag hos frisören. Jag blev av med en del hår och det är sååå skönt att ha kort hår igen. Nu ska jag bara få tummen ur och bleka det också så jag får den färg jag vill ha. Den här råttfärgen är så trist. Jag köpte sån där färgningsgegga för ett par månader sedan men som sagt - man ska få tummen ur...  Får väl fixa det där senare idag så att jag ser lite bättre ut nu till jul iaf.


I lördags kom Robins farmor och farfar hit. Dom passade Linnea så att vi kunde gå på bio med de två stora barnen :) Vi såg Harry Potter-filmen och den var bra. Det var jättemysigt att få gå på bio med Felicia och Robin och här hemma hade dom det så bra så vi hade kunnat stanna borta ett tag till :o)


I söndags var det dax för kalas igen. Felicia fyller ju 11 år nu på onsdag så det blev tårta, hemmabakade lussebullar, massor med gäster, ballonger, serpentiner och en glad Felicia :=)  Det är mysigt med kalas men det var extra mysigt igår. Barnen lussade nämligen för alla gästerna och dom sjöng så fint!! Det var nästan så att det tårades i ögonen av stolthet. Vi har så fina goa barn så hjärtat smälter...


Idag är det Lucia. Robin ville inte vara med i luciatåget på hans skola och eftersom det var helt frivilligt så kan vi inte tvinga honom.

Felicias skola har Luciafirande idag i Västerkyrkan men för oss föräldrar är det inget förräns på onsdag. Då ska alla få plats i skolans matsal... Ja men finns det hjärterum så finns det stjärterum!


Det händer nog inte så mycket här hemma för Linnea hon är krasslig. Näsan rinner rejält på henne så det är väl nån förkylning i kroppen. Får hoppas att inte nån i familjen ligger dålig lagom till julen bara. Det är ju ca 1½ vecka kvar så om vi blir sjuka så ska vi väl hinna bli friska igen hoppas jag...


Nu ska jag försöka få i mig lite frukost tänkte jag. Det kanske är dax när klockan är över 11... Ha de så gott mina vänner! Trevlig lucia :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards