Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

Tionde januari tvåtusenelva.

Av Heidi Månsson - 10 januari 2011 22:00

Tjallo! Idag började dagen med att jag klev upp 07:30 - det är ju dax att ställa om dygnsrytmen nu när allvaret drar igång igen. Jag väckte barnen vid 08:30 just för att de också ska komma in i rätt rytm. Dom tyckte inte att jag var så snäll, dom ville ha sovmorgon men fick allt plåga sig upp ur sängen. Det kanske inte är så konstigt att dom var trötta då dom somnade vääääääääldigt sent igår. Robin hade en kompis här som sov över så dom låg å snackade till efter midnatt! Felicia somnade inte för att grabbarna låg å snackade... Tror inte att det blir nått större problem att natta dom klockan 21 ikväll :=)


Vid 10-tiden stack jag och Linnea hemifrån. Vi tog bussen in till stan - mötte upp Annelie och lille Feliks (surprise, det har väl aldrig hänt förr? ) och kollade runt lite i butikerna. Letade efter ett par fina snickarbyxor till Linnea men hittade inga. Jag vet precis vad jag vill ha och köper inga förrän jag hittar precis det jag söker. Det fanns ett par på H&M men dom var så himmlans stora och breda, såg jättekonstigt ut. Hade ju hittat ett par på Lindex som var jättefina men dom passade inte i modellen på Linnea. Får leta vidare.

Måste snart införskaffa strumpor i nästa storlek för Linnea börjar växa ur några av dom hon har. Det sklijer rätt mycket på strumpor mellan de olika märkena och butikerna. Lindex och H&M har mindre storlek på sina strumpor än Kappahl tycker jag. Linnea börjar dra sig mot strl 22/24... Måste se till så att det finns av allt nu när hon börjar dagis med. Strumpor är ju en sådan sak som kan bytas ofta eftersom det ibland är blött och kladdigt på golven. Ja just det ja - skulle ju skaffa inneskor/tofflor innan dagisstarten... Gaaaaah, börjar bli bråttom. Tur att vi har nått par mockasiner iaf.


Efter rundan på stan så gick vi till öppna förskolan. På familjens hus öppnar dom inte förräns på onsdag men Kyrkis hade premiär idag :) Feliks han bara sov och sov medans Linnea röjjde runt en hel del bland sakerna. Feliks vaknade inte förräns vi hade varit där rätt länge, Linnea hade hunnit leka ett tag, hon han äta sin mat och vi han fika lite. Då behagade han slå upp sina ögon och iofs inte så dumt det för Annelie han ju få i sig lite fika själv åxå. Problemet är ju ofta annars så att de små ska äta när man själv vill äta och då är det inte lätt att få just lugn och ro :)

Klockan fyra var det slut på Kyrkis så vi gick åt varsit håll. Linnea somnade rätt så omedelbart i vagnen sin - tror jag det så som hon röjjde runt!


I morse beställde jag tågbiljetter. Äntligen ska jag få träffa min allra bästaste Jenny och min allra bästaste Hannes och min allra bästaste Mogge :)) Som jag längtar!! I mitten på februari blir det då äntligen av med den där tågresan till Sundsvall som jag längtat efter sedan i sommras :o)


Nehej nu ska jag slöa lite mera framför datorn innan det är läggdax. 06:30 ska jag upp i morgon.... Snark....  Sov gott mina vänner! På återseende   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards