Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Heidi Månsson - 16 januari 2011 23:15

Så typiskt mig. Ska bara... Jag satt och somnade i soffan och skulle bara gå å stänga av datorn så att jag kunde gå och lägga mig i den mjuka varma sköna sängen istället. Vad händer? Jo jag måste baraaaa titta lite på Facebook och jag måste baraaaa blogga lite. Ja ja nu är jag här så nu kan jag lika gärna köra loppet ut :)


En liten uppdatering kommer här då:


Ons 12/1  Jag och Linnea tog oss in till stan - kriminellt tidigt åxå. Var inne strax efter 9 på morronen. Öppnis på familjens hus kallade :)  Annelie var där med lille Feliks och Carita kom dit med lilla Emmie. Trevligt hade vi så det gör vi gärna om! Visst var det några stycken som kom dit men det var inte riktigt så mycket folk som jag trodde att det skulle vara. Vid sångstunden som är på slutet roade Linnea de flesta som var där. Linnea tycker nämligen att för varje sång som är slut så ska man klappa händerna och le stort. Några gånger ställde hon sig upp och la på världens smile och sen applåderade så mycket så att man kunde liksom inte låta bli att tycka att hon var söt :=)

Efter öppnis tog Annelie, Feliks, Linnea och jag en runda på stan. Som i vanlig ordning då...   


Tors 13/1  Det hände inte mycket. Vi var hemma hela dagen och pillade navelludd. Nån gång måste man ju göra det med. Linnea kan ju snart vad alla busschafförerna heter utantill annars så ofta som vi åker med de där bussarna.


Fre 14/1  Jag, Linnea och Nettan åkte till Kristianstad för lite shopping. Gick in på Cubus...Det skulle jag INTE ha gjort! Shit vilken butik :=)  Jag kom förvisso ut tomhänt därifrån men jag hade nog kunnat ta med mig hela butiken hem för dom hade såååååååååå mycket fint till barn! En hel våning med massor med fina kläder å en hel del på rea med. Å jag är kär. Synd att Linnea inte behöver så mycket kläder då. Eller ja - alltså dom kläder vi ärver är ju så grymt fina så det är ju jättekul att få så mycket ifrån Tuija och lilla Amanda - men jisses vad jag hade kunnat köpa halva sortimentet annars... Tur för vår plånbok att Linnea ärver. Vet dock var jag ska vända mig om/när det behöver kompletteras lite!!


Lör 15/1  Hela familjen skulle ha åkt till badhuset i Kristianstad men det blev inget med det. Blir så less på stora barn som inte gör som vi säger och orkar inte hålla på å tjata jämt. Vi bet ifrån och stannade hemma hela bunten. Det som är så trist är ju att dom fattar inte att dom förstör för sig själva och för andra. När ska dom lära sig?? Fem minuter efter det att man säger att nu så stannar vi hemma, det blir inget bad så är det samma visa igen. Bara tjat å gnat. Får man säga upp sig??


Idag har vi varit på dop. Lille Feliks blev blöt i håret och skrek inte för det, han var så duktig så :o)  Jag var fotograf och fyrade av bild efter bild. Jag har inte hunnit med att koppla in kameran till datorn och kolla på några bilder men det tänkte jag kanske hinna med någon utav de närmsta dagarna här. Vore roligt å se om det blev någon bra bild. Efter dopet i stora kyrkan så blev det massor med mat och sedan supergod tårta! Mums :) Lille Feliks fick massor med fina presenter och jag tror att Annelie + familj är nöjda med dagen. Trevligt var det iaf.


I morgon är det första inskolningsdagen på dagis (ja jag vet att det heter förskola men för mig heter det dagis fortfarande). Jag tror att det kommer att gå jättebra men jag har ändå lite fjärilar i magen. Får man ha det? Rapport kommer kanske i morgon, om jag hinner.


Min make har skaffat sig en ny telefon. Det var verkligen på tiden för hans privata mobil mådde inte så bra längre. Det blev en Xperia x10. Den är jättefin men jag är inte riktigt övertygad. Jag ska ju också byta telefon snart så jag ska snoka runt lite så får jag se vad det blir...


Nej men nu är det väl kanske dax att slå en kullerbytta ner i sängen. Eller njaaaeee alltså - den ska väl fortsätta vara hel ett tag till så det är väl bäst att jag bara slår knut på mig själv i helt vanlig ordning :)  Sov gott mina vänner! Ses en annan dag. Kram.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards