Alla inlägg under januari 2011

Av Heidi Månsson - 9 januari 2011 00:45

Jaha då har jag fastnat här framför datorn då, mitt i natten...som så många gånger förr. Såååååå typiskt mig :) Tänkte skriva lite om vad som har hänt de senaste dagarna.


5/1 Onsdag: Robin kom äntligen hem igen! Han hade ju varit hos farmor och farfar på jullovet och saknaden var stor - åtminstone från min sida ;) Farmor och farfar lämnade snällt tillbaka honom på deras resa söderut till goda vänner.

Dock så han ju Robin knappt in genom dörren förrän telefonen gick varm och Robin stack iväg till en klasskompis. Det är väldigt roligt att han har så mycket kompisar och att det funkar så bra. Vid halv sju på kvällen behagade han komma hem igen :=)


6/1 Torsdag: Robins farmor och farfar kom hit igen. På väg hem från sina festligheter i Södra skåne körde de hit istället för hela vägen hem. Det var inte så roligt väglag/väder så vi var glada för det. Dessutom blev det så att dom kunde passa Linnea så att vi kunde gå på bio - en liten välbehövlig impulsgrejj.

Robin? Ja han stack ju till en kompis och sov över så honom såg vi inte mycket av den dagen heller... :)

Bion? Jo den var bra! Vi såg "The Tourist" och Johnny Depp var lysande som alltid :) En film som rekomenderas om man gillar "katt och råtta-lek" i filmer...

På kvällen när vi hade kommit hem från bion så njöt vi av en ostbricka tillsammans med C 0 B. Som vanligt så hade vi så förbaskat trevligt så att klockan blev alldeles för mycket innan vi tillslut la våra huvuden på kuddarna...


7/1 Fredag: Carin och Bengt åkte hem vid 11:30. Robin kom hem från Lucas vid 15-tiden (tror jag, har inte dunderkoll) och då hade han med sig Lucas hit. Hans föräldrar skulle åka och handla och då fick Lucce vara här hos oss så länge. Lite senare vid 19-tiden åkte vi till Fredriks mamma Ulla + sambon Knudan (Knut). Vi var bjudna på middag och den gick inte av för hackor den! Som alltid serveras det god mat och sällskapet var trevligt. Hannah, Andreas och lille Nils var också med och som ännu mera bonus så kom Felicia dit så vi fick träffa henne också :=)

Linnea fick en supersöt jacka/kappa så nu måste vi gå på många kalas så hon får använda den innan den är förliten. Dom växer ju så förgrymmat fort de där små...


8/1 Lördag: Jag tog med mig Linnea och Robin och åkte till Annelie o company. Robin, Danny och Thimmy kastade vi ut så att dom fick leka/rusa av sig lite. Efter det satt dom lugna tysta och snälla och soelade Nintendo DS - dom tre grabbarna brukar inte vara så lugna när dom är i samma rum... Det var vääääääldigt skönt att det funkade idag!

Till lunch åt vi Krabbelurer. Dä va gott dä :o) Mums slurp och smask... Jag hade aldrig ätit det innan men det receptet har både Robin och jag begärt att få så här ska del lagas Krabbelurer... :))

Efter maten tog vi de två minsta och stoppade ner dom i varsin barnvagn. Feliks var nyäten och trött och Linnea hade inte sovit på sju timmar (!!!) så hon han väl knappt komma ner i vagnen innan hon blundade. Josephine följde med oss på promenaden och grabbarna fick sköta sig själva en stund. En lugn och skön promenad blev det. Välbehövligt också! Vi träffade dessutom Carita med lilla Emmie och stora Alex längs vägen så vi snackade lite med dom.


I morgon är det söndag. Jag hoppas på att få lite sovmorgon men det får vi väl se hur det blir med det... Felicia kommer äntligen tillbaka till oss igen men annars händer det inte mycket. Jag borde börja plocka ner alla tomtar å sånt med jag får se hur det blir med det.


Nej nu är det dax att gå och sova. Natti natti gott folk. Dröm sött!!

Av Heidi Månsson - 5 januari 2011 23:33

Våran lilla kicka är med i en omslagstävling som tidningen Vi Föräldrar har. Kan ni inte snääääääälla gå in och rösta på henne?? Det vore superkul att få komma med i finalen och vara med i Stockholm en dag. Om ni röstar så blir jag jätteglad ju :=)  Puss och kram!


http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/alla-tavlingsbidrag/index.xml?view-id=38654

Av Heidi Månsson - 5 januari 2011 10:00

Igår fick jag och Linnea nog på att sitta här hemma och pilla navelludd så vi drog in till stan. Där mötte vi upp goa vännen Annelie och lille Feliks och så tog vi en liten runda i några butiker. Gjorde faktiskt två reafynd till Linnea, köpte ett par mjuka härliga lite fodrade lila byxor till henne och så ett par mjuka jeanshängselbyxor också. Det var ju faktiskt inget som hon redan hade sedan innan och även om hon får ärva jättemycket fina kläder av snälla Tuija och Amanda så är det ju kul att köpa lite nytt ibland :)

Sen skulle Feliks till BVC så vi hakade på. Det är så himmlans bra med Familjens Hus för där finns liksom allt. Medans Annelie, Feliks och hans storasyster Josephine (som då hade mött upp oss) var inne och vägde och mätte så kunde Linnea leka inne i öppna förskolans lokal och hon tog minsann för sig :=)

Båda de små behövde sen få i sig lite mat innan vi kunde gå och sen tog vi en tur till i butikerna. Köpte speciella bestick till Linnea som är formade speciellt för barn som ska lära sig att äta själva, får väl se om det kan underlätta för henne.


Lite senare så gick vi hem till Annelie och Co. Linnea gick loss i leksasklådan + en hel del annat som finns i deras vardagsrum. Eftersom Feliks bara är lite drygt en månad gammal så är det ju liksom inte barnsäkrat på det sättet som det är hemma hos oss - jääääääättespännande tyckte Linnea! Inte riktigt lika roligt tyckte vi andra som fick hindra henne från diverse hyss :))

Lite senare efter att ha fått lite mat i oss så tog vi bussen hem vid 18:40. Tack Annelie för en toppendag på många sätt!! Du är en pärla :o)


Linnea har fått en gunghäst (ja ja jag vet att det är en älg...:)) utav Tuija med familj. Den älskar hon att gunga på! När vi var hos Tuija och hälsade på så fick Linnea låna en av Amandas dockor + lite tillbehör. Linnea tog en nappflaska och en docka och satte flaskan till munnen på dockan och gjorde sug/smaskljud. Var lär dom sig sådant? Så vitt jag vet så har inte vi lärt henne det och ändå så bara finns det där :=) Är det nått medfött? Ja att Linnea är en typisk girlie-girl går iaf  inte att ta misste på för hon älskar verkligen att leka med dockor. Sen iofs så gillar hon att klättra högt som lågt åxå - var ska detta sluta? ;)


Dax att hoppa in i duschen och göra sig i ordning. Får "besök" snart. Robins farmor och farfar kommer nämligen hit för att leverera en stycke son till oss. Han har ju varit i Värnamo större delen av jullovet så det ska bli väldigt trevligt att få hem honom igen :))   Ses. Hoppas ni får en trevlig onsdag. Kram!

Av Heidi Månsson - 3 januari 2011 18:15

Jag har ett litet bekymmer just nu. Jag skulle vilja skriva allt som jag har lust med i bloggen utan att behöva tänka mig för. Jag skulle vilja våga vara brutalt ärlig i alla avseenden. Ofta när man får frågan - "hur mår du?" så svarar man bara "bra" eller liknande. Man vill inte trampa någon på tårna, man vill inte vara till besvär, man vill inte lägga sig i...osv. Om jag skulle skriva allt jag vill skriva här på bloggen så skulle det få konsekvenser - helt klart. Nej jag håller mig till allmänt lull lull som smälter in bland allt annat lull lull som finns på internet :)


I dag har det inte hänt så mycket här hemma förutom att Annelie med familj var här på besök. Annelie fick med sig en del kassar med babykläder hem, sedan ska det slussas vidare till lite folk som behöver kläder till sina småttingar.

Idag hade Feliks vett till att hålla sig vaken så att jag kunde få hålla honom lite :)  Linnea var så nyfiken på vem det var som låg i min famn och hon skulle pussa på Feliks och gosa med honom, så sött! Hon la huvudet på sned mot Feliks, lite löst och försiktigt, precis som att han var en kudde eller en snuttefilt... sååååå gosigt! Jag tror att dom två kommer ha väldigt roligt ihop när dom blir lite större. Linnea ska lära Feliks allt bus hon kan!! ;)


I morgon ska jag och Linnea åka in till stan och umågs med Annelie + familj lite mera. Det ska vara rätt så milt och skönt ute så det är bäst att passa på. Helt plötsligt så blir det väl 23 minus igen och då sticker man ju inte ut näsan frivilligt iaf.

Jag längtar tills öppna förskolan drar igång igen. Linnea kommer ju gå på dagis tre dagar i veckan men då kan vi ju gå på öppnis de andra två dagarna i veckan :) Vi behöver komma hemifrån och hitta på nått - det är ju dödens trist att bara sitta här hemma och uggla hela tiden. När Linnea går på dagis ska jag plugga på körskolan så det blir rätt så lagom tror jag. Bara två veckor kvar så drar allvaret igång med dagis....


Dax att pyssla med lite annat. Ha en trevlig måndagskväll :)) Kram!

Av Heidi Månsson - 1 januari 2011 21:50

Nu är det ett nytt år. Tvåtusenelva har börjat och då börjar jag om med det där att man skriver fel ett par gånger innan man lär sig att vi nu har påbörjat ett nytt år. Varje gång man ska skriva datum någonstanns så blir det fel. Åtminstone så fungerar jag så!

Vad ska då ske detta året? Vad kommer vi blicka tillbaka på när vi nästa gång står i finkläderna och ska skåla med vänner, nära och kära? Jag har några mål. Jag hoppas och jag tror. Det är dock svårt att planera för allt. Det finns ju några andra personer som också har inverkan på min och min familjs liv. Jag brukar inte avge några nyårslöften men en sak har jag lovat mig själv - from nu så är det först och främst jag som bestämmer över hur mitt liv ska bli. Om inte jag mår bra så kan heller inte min familj må bra - om inte min familj mår bra så mår heller inte jag bra. Enkel mattematik :)


Nyårsafton blev väldigt trevlig. Vi firade med goda vänner och deras vänner. Tack Monica och Patrik + Kina, Jimmy och Magnus för ett väldigt trevligt avslut på 2010!


Kram alla mina vänner. Hoppas att ni får ett väldigt bra 2011. Hoppas att ni får det ni önskar. Skål!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards