Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Heidi Månsson - 8 mars 2011 22:30

Idag är det en glad Heidi som bloggar. Det kanske är vårkänslor som gör det - det vet jag inte - men det känns som om saker och ting kanske flyter på lite som jag vill just nu :)  För ett tag sedan kändes det mesta som skit och det var allmänt depp (även om jag försökte att inte köra ner i deppträsket så var det svårt att hålla humöret uppe ibland). Nu känns det som att jag struntar i allt det där som kan gå fel och bara kör på så får det bära eller brista å om/när det brister så struntar jag i det med och bara fortsätter köra på som om inget har hänt :=) Full gas just nu alltså! Stå inte i vägen för nu kommer jag ;)


Jag var på körskolan idag - gånger två. Jag lämnade Linnea på dagis och sen stack jag direkt till TT. Pluggade teori och spikade första delen innan jag gick hem, nice. Sen på kvällen så var det teorilektion del 1 så varför inte smida medans järnet är varmt? Åkte hem ett tag emellan där och sen in vid 16-tiden. Kunde svaret på alla frågor - kändes väldigt bra det med. På måndag har jag körlektion och det känns nervöst men bra. Nu jäklar är det jag som ska ha det där nedrans körkortet!!


Linnea har varit på dagis måndag och tisdag och det har gått superbra :=) Inget att oroa sig för där inte. I morgon är hon ledig så då ska jag se till så att hon får komma iväg till lekparken en stund tänkte jag. Kan vara kul att få gunga lite och mysa i vårsolen. Sen när hon sover ska jag passa på att plugga och har hon varit ute och fått leka av sig så sover hon ju längre så då kanske jag kan hinna få nått gjort :)


Valpen våran är ibland en riktig skithund som vi har lust att sälja billigt på Blocket typ, hehe. Nej men det är inte så kul när hon bara kissar och bajsar inne trots att vi kämpar på med träningen för att få henne rumsren. Hon är dock RIKTIGT duktig på att lära sig alla möjliga trix :)) Hon kan sitt, ligg, tass, vinka, snurra och rulla redan nu och det verkar som att hon tycker att det är riktigt superroligt att lära sig. Just nu har vi lite fantasibrist bara - ska leta upp lite andra roliga övningar att lära henne. Izzie är så fin så fin och vi ångrar inte att vi skaffade henne även om man lessnar när man kliver i ännu en kisspöl... Just då är hon lite billig - i några sekunder - tills hon lägger huvudet på sne och får hjärtat att smälta igen. Men det är väl så det ska vara... :)


Dax att sluta. Dax att gå å sova. Linnea har börjat med en ful ovana - vakna tiiiiidiiiiigt på morgonen... Vad tusan är det för dumheter? Jo visst, när hon ska till dagis så måste hon ju kliva upp vid sjutiden men inte fasikens måste hon vara uppe och studsa kl 05:30... Trött är jag men sova middag hinner jag inte med så det gäller att börja gå å lägga sig i vettig tid på kvällarna. Hur det ska gå till vet jag inte riktigt men jag får väl göra ett försök iaf. C U!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards