Alla inlägg den 10 mars 2011

Av Heidi Månsson - 10 mars 2011 14:30

Goddagens. Torsdag idag och det känns allmänt bra idag. Det är ju redan eftermiddag och snart börjar det dra sig mot kväll. Barnen kommer hem från skolan - det ska fixas med läxor, F ska iväg på ridlektion, det ska lagas kvällsmat och tjoff så är klockan 21 och alla barnen har gått och lagt sig. Då infinner sig lugnet och jag kan hinna plugga lite mera teori :)


Jag har varit på körskolan idag. Kom dit glad i hågen och skulle ta en dator, blev lite förvånad då det verkade vara nått annat på G så jag frågade om det var ok att sätta sig och plugga. Fick till svar att det skulle vara en föreläsning med Riskettan så det fanns inga datorplatser lediga men dom hade fått ett återbud så om jag ville så kunde jag vara med på Riskettan istället. Eftersom den är obligatorisk så var det ju bara att tacka å ta emot - inget att skjuta på liksom. Kan ju lika gärna fixa den nu som om en månad :=)  Det var en bra kurs. Shit vad mycket jag har lärt mig, vad många tankeställare man får. Den handlar ju om alkohol, droger och trötthet - ganska viktiga ämnen speciellt när det gäller att befinna sig i trafiken. Jag ligger knappast i riskzonen när det gäller alkohol eller droger men man ska aldrig säga aldrig. Vem som helst kan råka ut för nått i trafiken och trötthet är något jag lider av mer eller mindre konstant. Det finns ju olika sorters trötthet också ju. Sen kan det vara så att jag kör bra och säkert osv men någon annan som jag råkar stöta på ute på vägen är påverkad... Som sagt - man ska aldrig säga aldrig.

Det var en bra men jobbig kurs. Vi fick se två filmer och den sista som avslutade kursen var riktigt jobbig att se. Fy fasikens vad tårarna sprutade på mig då... Jag rekomenderar alla att gå på Riskettan. Alla som ska ta körkort måste gå den men ni som redan har körkort borde också gå den. Mycket tänkvärt!


Min mobil håller ju på att klappa ihop helt, ska skaffa en ny men vet bara inte vad. Vill helst inte ha en med touch-skärm. Var inne och kikade lite idag men ska fundera tills nästa vecka. Jobbigt är det dock när displayen inte vill samarbeta... Vilka I-landsproblem va? Ja ja men det är dock ett bekymmer för mig då jag faktiskt har två barn som behöver kunna få tag på mig och ett dagis som behöver kunna få tag på mig. Lite jobbigt när man inte ser vem som har ringt men man ser att det finns ett missat samtal. Varannan siffra/bokstav kanske går att läsa...

Någon som har nått tips på en trevlig mobil?


Linnea ligger och sover i sin vagn, vagnen står ute på altanen. Det är såååååå skönt att kunna ha henne stående så. Smidigt när hon sover när man hämtar på dagis - det är bara till att rulla hem henne :)

Allt hade gått bra idag också. Linnea verkar vara trygg på dagis, så himla skönt när det funkar.


I morgon blir det nog filmkväll med barnen. Lite fredagsmys :)  Sen i helgen kommer nog Monica, Patrik och vovven Koda hit och hälsar på. Det var ett tag sedan så det ska bli superskojj!


Nej nu har jag lite annat på "att-göra-listan". C U. Kram!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards