Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

Dockor bollar och myntinkast.

Av Heidi Månsson - 15 maj 2011 22:45

Jaha och varför denna underliga rubrik undrar ni kanske nu. Jo den beskriver faktiskt Linnea rätt bra just nu. Linnea blir överlycklig om hon får en boll eller en docka att leka med. Faktum är att hon vill ha ALLA bollar och ALLA dockor - hela tiden. Spelar ingen roll var vi befinner oss eller vems grejjer det är... Jag vågar INTE gå in med Linnea i en leksaksbutik längre för jisses vad hon sätter igång. Dockhörnan är poppis och hon går icke frivilligt därifrån! Tror jag vet vad som gäller i tvåårspresent. Visst är det långt tills dess men hon har ju gilat allt som har med dockor att göra väldigt länge nu så jag tror att det kommer hålla i sig.


Men vad har då myntinkastet att göra med det hela? Jo Linnea tycker verkligen om att gå med händerna på rumpan - å då ska de vara placerade INNANFÖR byxorna också... Hon går liksom runt med händerna placerade på skinkorna och det innebär att hon visar myntinkastet... Nice :)  Här om dagen stod hon på stora torget inne i stan och spanade på pippifåglar. Vips så åkte händerna in och byxorna ner. Ja jag säger då det... De små har sina ideér!


Linnea har hunnit bli 1½ nu. Den 10/5 var den "stora" dagen. Inte för att vi firade med tårta direkt men det är ju ändå en stor milstolpe i deras utveckling :=)  Jag tycker att orden dom bara sprutar ur munnen på henne, ibland känns det som om man bara hinner säga ett ord en enda gång och sen apar hon efter. Det gäller att vakta sin tunga - jag veeeeeet, måste skärpa mig där!


Förra helgen hade vi besök av Tuija, Niklas och Amanda. Amanda fyller 4 år i augusti och hon är verkligen lillgammal nu. Hon gav ifrån sig sådana störtsköna kommentarer emellanåt så det var svårt att hålla sig för skratt.

Vi hade verkligen jättetrevligt och jag saknar den goa familjen väldigt mycket. Hoppas att det inte dröjjer så länge tills vi ses. Avståndet är inte direkt stort egentligen men det blir lätt så att tiden den bara rusar iväg å så hinner man inte med allt man vill. Får bli ändring på det!


I måndags hade öppna förskolan på Familjens Hus utflykt till Djupadalsparken. Jag och Linnea var med och jisses vad jag har underskattat den parken innan. Den är ju supermysig juh! Linnea hon gungade och åkte kana. Kanan var nog det roligaste för hon kunde klättra upp för trappan själv, sätta sig på rumpan och sen åka ner alldeles själv. Stor tjej vi har nu. Det är ingen liten bebis längre...

Solen den sken och det var ca 20°C varmt. Fika hade vi med oss och mysigt var det. Therese och Alve kom också dit, liksaså Annelie och Feliks :)  Det där gör vi gärna om!


I onsdags var jag och Linnea på öppnis igen med Annelie och Feliks som sällskap. Linnea upptäckte att dom hade minnsan en kana där inne också så den åkte hon massor i. Sen rymde hon några ggr då folk som gick in och ut inte behagade stänga grinden efter sig. Det var jättespännande, eller inte. Tror säkert att Linnea tyckte det men jag var mindre road måste jag ju erkänna.


I torsdags var det äntligen dax för att få lite kortare hår. Jippie! Har väl typ bara bokat om den frisörtiden 7 ggr och tyckte inte alls om min kalufs. Äntligen fick jag bli korthårig och riktigt blond. Trivs ju bäst i kort hår - så e det bara :)


I går var jag och Fredrik på körskolan mellan 9:30-13:30. Det var dax för Fredrik att gå handledarutbildningen så att jag kan övningsköra hemma. Blir ju rätt så mycket dyrare om man ska ta alla lektioner på körskolan. Fredrik blev iaf godkänd så nu väntar vi bara på intyget så att vi får ge oss ut och övningsköra tillsammans. Längtar!!


Nej nu måste jag ju gå å sova. Klockan är mycket och i morgon ska vi upp tidigt igen. Dagis, skola och teoriplugg står väl överst på listan. Synes. Kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards