Direktlänk till inlägg 19 maj 2011

Snart, riktigt snart...

Av Heidi Månsson - 19 maj 2011 22:15

Att tiden går fort har jag ju nämnt förut men det detta är ju näst intill löjligt... Det är bara 12 skoldagar kvar tills det är avslutning för våra två stora barn. Skolavslutning innebär ju då naturligtvis sommarlov. Sommarlov är jättemysigt - till en början. Sen kommer det där klassiska tjatet från ungarna som "inte har nått att gööööööra. Alla kompisar är bortaaaaa. Har ingen å vaaaaa med. Kan vi inte hitta på nåååååått kul alls?!"  Som förälder börjar man då genast att känna sig som världens skurk och bandit som inte har tid och som inte har råd att hela tiden sysselsätta sina krävande ungar. Och mat ska de ha de jäklarna. Tacka vettja skoldagar då de åtminstone får varierad kost emellanåt ;)  Nu är ju det här skrivet med en stor glimt i ögat men ändå med en liiiiiiten gnutta allvar. Det är jätteroligt och mysigt att ha dom hemma på långlov men som sagt så kan det vara lite frustrerande åxå. Får väl se hur detta sommarlov blir. Det återstår att se :=)


Idag har stora tösen fått en stor påse kläder. Vi var på spaning på H&M igår och så fick hon välja och prova ut det hon ville ha. La undan kläderna tills idag och tur var ju det för när vi kom hem så hade det kommit en rabattkupong i postlådan. 20% på hela köpet var ju inte så dumt :)) Nu har hon lite mer kläder som ska slåss om utrymmet i garderoben och tösabiten är nöjd!


På tal om kläder och skolavslutning - dax att införskaffa nått fint till den dagen med. Brukar köpa nått som kan användas sen också så det ska inte vara vita kläder - det är ju totalt värdelöst tycker jag. En fläck senare så är det ju kört. Alla våra tre barn är (precis som de flesta barn) helt hopplösa på att hålla kläderna rena, sätter sig på marken, tänker sig inte för, krälar runt i klätterställningar osv. Jag lyckas inte heller hålla ett par vita byxor speciellt vita så speciellt länge. Kanske borde hitta nått till sig själv som funkar till midsommar och eventuella sommarkalas...hmm angenämt problem :)


I tisdags hade jag ju inte så mycket motivation till teoripluggandet men det blev faktiskt lite gjort här hemma ändå. Sen blev det en teorilektion inne på körskolan på kvällen. Kändes bra att jag fick tummen ur lite.

Idag var jag på körskolan på förmiddan och gjorde lite datortest. Gick sådär. Trött som ett aber var jag så det är inte så konstigt att jag inte fick så många rätt på dagens övning. Ja ja men det är bättre än inget plugg alls. Jag nöter och nöter å tillslut så ska det väl sitta...


Nehe nu är det dax att avrunda dagens inlägg. Ska slösurfa lite innan det är dax för mig att lägga huvudet på kudden. Hörs. Kram på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards