Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Heidi Månsson - 1 januari 2012 14:30

En helt vanlig dag i februari-mars eller? Tittar ut genom fönstret. Det är grått, trist, blött, +5°C och det känns verkligen inte som att det är den första januari 2012. Vinteroverallen har Linnea inte använt många ggr denna vintern och det lär väl kanske inte bli nått mer av det heller. Tack och lov för fleceefodrade regnkläder! Har dock ingen lust alls att gå ut i onödan i detta väder så idag är en sån där superslö dag där vi gör så lite som möjligt och bara slappar och myser. Vi har iaf klivit ur pyjamasarna och morgonrockarna men joggingbyxorna är på :)


Linnea sov till klockan 9 idag. Skönt! Nu sover hon lite middag med sin pappa och jag kan passa på att sitta vid computern lite. Hon är ju rätt så mammig det där lilla grynet så det är inte så lätt att blogga eller så när hon är vaken.

Robin spelar tv-spel med en polare och Felicia kommer tillbaka till oss vid fyra-tiden idag. Det är ungefär vad som händer här. Har hängt lite tvätt om någon i intresseklubben vill veta men mer spännande än så blir det nog inte ;)


Jag måste nog ta min son i nackskinnet i morgon och åka in till stan. Det är verkligen ett måste att köpa nya jeans till honom och förut så har jag kunnat shoppa själv och sen har han provat det hemma. Det mesta har passat utan problem men nu har tydligen H&M bytt passform eller nått på sina jeans för samma modell som Robin har haft i några år nu passar inte längre. Nu är det lika bra att han följer med och provar i butiken så vi får det rätt på en gång. Eftersom han bara har ett par som passar nu så känns det rätt så akut. Mjukisbyxor passar ju inte alltid så bra. Får se om det blir en runda i morgon eller när det nu blir men man kan väl lika gärna passa på nu under rean och se om det finns nått kvar. Är väl rätt så utplockat kan jag tänka... Nåja det visar sig. Måste ju ändå in och köpa en väggkalender till köket för jag blir galen av att inte ha någon där. Det är ju min trygghet i tillvaron när jag kan se vad vi har på schemat. Kontollfreak? Jag? Nääää :)


Dax att avsluta. Vi synes! Kram och puss.

Av Heidi Månsson - 1 januari 2012 01:00

Jaha här kommer då det nya årets första blogginlägg. Det har verkligen varit en lugn och skön nyårsafton med familjen och Robins faster Lena. Vi åt superdupergod mat och drack gott. Vad sägs om att smaka lite gnu? Det gjorde vi och det ångrar jag ju INTE :) Här kommer kvällens meny:


För-rätt:

Hembakade bröd (typ fluffiga scones) med jättegod paprika och gräslökscreme på plus rökt strutskött.


Varm-rätt:

Rotfrukter med gnukött till.


Varm-rätt nr 2:

Potatiskakor med zebrafilé och wiskeysås.


Efter-rätt:

Vaniljglass med jordgubbspegel under och hallon, melon och choklad till.


Det var smaskigt!! Jag är så mätt så mätt så att när 12-slaget infann sig och mitt vad med Jenny om att hålla sig borta från godis och chips tog slut så var jag ändå inte sugen på att sitta och vräka i mig nått sådant. Smakade ett chips men det var inte gott. Nej nu har jag varit utan chips och godis i fem månader och det känns kanon! Tänker inte kasta mig in i nått nytt vad direkt men jag tänker heller inte äta godis bara för att. Ju mer jag kan hålla mig borta från det där desto bättre ju :)


Ja en kort liten tillbakablick på 2011 då. Eller näää, struntar nog i det. Det finns bara en sak jag vill säga angående 2011 - JAG TOG KÖRKORT!! Det ångrar jag INTE :=))  Men nu väljer jag att se fram emot vad som ska ske detta året istället och nu blåser det lite nya vindar. Jag ska plugga till undersköterska och jag är sporrad, peppad och allt vad det heter till max så nu kör vi så det ryker tycker jag!!


Nu tänker jag gå och lägga mig så att jag orkar kliva upp idag igen när lillan väcker mig. Kram på er goa vänner och hoppas att eran början på 2012 har varit bra och att det bara ska bli ännu bättre!!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards