Alla inlägg den 5 januari 2012

Av Heidi Månsson - 5 januari 2012 21:15

Jag vet att jag har väldigt mycket att vara glad och lycklig för men det finns ändå vissa dagar som det liksom inte spelar någon roll hur bra allting är för det känns ändå som att jag lever i min egen bubbla. Ibland känns det som att allt runt omkring mig är ett stort svart hål och jag bara sugs in där utan att kunna stå emot. Jag vill vara stark jämt och aldrig behöva känna mig hjälplös inför saker som jag ändå inte kan göra nått åt. Det som har varit det har varit och ingenting blir bättre för att jag går och ältar det - så vet jag ju att det är. Vissa dagar klarar jag av att inte tänka på min uppväxt och andra dagar går jag och grubblar jättemycket. Tänk om jag inte hade behövt flytta så mycket som liten, tänk om jag inte hade hamnat i den där familjen, hur hade jag mått då? Tänk om jag inte hade bott på det där barnhemmet, tänk om jag inte hade behövt gå igenom det där... Tänk om... Det är jobbigt att gå och tänka på allt det där men samtidigt så verkar jag inte kunna släppa allt som har varit å då finns det kanske en anledning till det?!


Dagen har som sagt egentligen varit bra. En rätt så lugn förmiddag här hemma och sen åkte vi iväg till Förmedlingscentralen för att köpa koppel till Izzie. Dom hade inget så vi for vidare till en djuraffär ute i skogen någonstanns i Ingemansland ;)  Där hittade vi ett flexikoppel som vi ville ha och sen for vi vidare till det som var dagens egentliga utflykt nämligen Farstorp. Fredriks storasyster Jenny + familj bor ju där ute så vi åkte och hälsade på dom. Våra barn och deras kusiner Elise, Engla och Ludwig busade loss som vanligt :=)  Det låter som en hel skolklass är igång när dom håller på men roligt hade dom!


På vägen hem plockade vi upp Robins kompis Johannes och de stora barnen har spelat Wii sedan dess. Tror vi kom hem vid 18-tiden... Ångrar ju inte att vi köpte Wii:et :o)  Så många timmar glädje som det har gett!


I morgon ska vi åka ner till Hovdala och köra fyrhjuling!! Wroom wroom :=)  Hoppas bara att vädret blir bra också.


Sent igår kväll när alla andra hade gått och lagt sig så roffade jag åt mig Wii:et och tränade i en timme. Jag gjorde lite situps... 60 stycken för att vara exakt. Det känns idag... Hehe.


Nej dax att avsluta. Ha de gott. Trevlig kväll. Pöss & Kram!!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards