Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Heidi Månsson - 11 januari 2012 21:15

Ja den här dagen började med att klockan ringde 06:15 och jag försökte ignorera den där irriterande ringsignalen men det gick inte så jättebra. Tillslut efter lite snoozande så klev jag upp och gnuggade gruset ur ögonen, drog in mig själv i nackskinnet in till duschen och började så smått vakna till liv. De stora barnen kom upp strax innan 7 och så åt vi frukost tillsammans. 07:40 väckte jag Linnea och Fredrik för då var det dax för dom att kliva upp också.

Strax innan 9 åkte jag och Linnea in till stan för att gå på kyrkans öppna förskola. Vi hade verkligen jätteroligt och det märktes att det var länge sen vi var där. Therese & Alve var där och Annelie & Feliks var där så det var ju extra kul :=))  Linnea hon busade på som vanligt och var överallt och ingenstanns samtidigt. Vid tolvtiden var det slut så vi for hem direkt. När vi hade kommit hem så han jag inte så mycket mer än att kolla lite på kartan hur jag skulle köra till Kristianstad och sen var det dax att sätta sig i bilen och hämta upp Robin.


Vid 13-tiden hämta jag Robin och så var det en lite nervös Heidi som körde till Kristianstad. Det är första gången som vi skulle ta oss till tandläkaren där med bil och det var första gången som jag körde dit utan någon annan vuxen som sällskap som typ kunde berätta hur jag skulle köra för att komma rätt å så. Jag var som sagt lite nervös men det gick kanon. Hittade rätt på första försöket.

Tandläkaren berömde Robin för att han borstade tänderna jätteduktigt och det kändes ju bra att höra :)  Sen visade han lite bilder och pekade och förklarade hur det såg ut nu, hur det kommer att se ut om ett halvår och vad nästa steg blir osv. Robin kommer få komma tillbaka i början av juni för att ta nya röntgenbilder och en ny bedömning om när de fyra tänderna ska dras. Han trodde att det kunde bli aktuellt i början av hösten 2012 och att tandställningen kanske dröjjer 2 år till. Det är vissa tänder som måste komma fram först och vissa som ska lossna först så man måste vänta tills det är rätt läge. Han trodde dock att mycket kommer att ordna sig rätt så lätt efter att man dragit de fyra stora kindtänderna, de så kallade 6-årständerna. Dessutom har ju Robin en extra tand som växer bakom en av framtänderna där uppe och den ska också dras eftersom den puttar fram tanden framför så pass mycket att det orsakar problem. Jag tror att detta kommer bli hur bra som helst när det är klart! Och Robin är sååååå duktig hos tandläkaren så jag blir lite imponerad faktiskt.

Sen är ju inte min son riktigt klok ibland... När vi hade ätit kvällsmat så kommer han helt plötsligt med en tand i handen. Han hade en tand som var liiiite lös och han orkade inte vänta på att den skulle lossna av sig själv så han drog ut den helt själv istället. Det var ju liksom inte så att den var så lös så att den bara hängde i en tråd utan den satt rätt så hårt ändå. Det tyckte inte Robin... Han e lite galen emellanåt... Hehe.


Nu har jag spanat lite på morgondagens schema så att jag vet vart jag ska ta vägen. Ska skriva ner lite info också. Vi har ju ingen skrivare som funkar och som är inkopplad och det hade ju varit smidigt nu. Måste fixa det snart för det lär ju behövas lite då och då. Vore ju dessutom trevligt om man fick besked från CSN snart om pengarna också. Nåja det löser sig väl.

Jag hoppas att alla lärare är bra och att jag hamnar i en bra klass för det underlättar ju för trivselns skull. Jag har lite fjärilar i magen faktiskt :o)


Nej dax att runda av där. Hoppas att ni får sova gott i natt. Jag rapporterar väl i morgon om hur första dagen har varit. Höres och synes. Kram!!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards