Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Heidi Månsson - 4 februari 2012 21:30

Det snurrar i skallen. Ja nu tänker ju ni att det är ju inget ovanligt. Nej det är sant, det brukar snurra i mitt huvud för det allra mesta men nu snurrar det hela tiden. Det mesta som snurrar runt där inne gäller skolarbete (ja så klart att jag tänker på familjen också, don´t worry) och jag trodde ju att jag skulle få en liten lugn stund mellan alla inlämningsuppgifter men icke då. Så fort som alla uppgifter är klara och man tror att man kan slappna av en stund så kommer nästa omgång. Jag som hade tänkt försöka vara lite ledig någon dag på sportlovet får ju ligga i extra mycket om jag ska få det att gå ihop. Det absolut sista jag vill just nu är att hamna efter i skolan…


Ja sedan jag skrev sist (i tisdags ju) så har det inte hänt så mycket annat än att jag har jobbat på i skolan. Linnea höll på att skrämma upp oss lite i torsdags kväll när vi trodde att hon skulle bli sjuk. Hon såg riktigt rosig ut om kinderna och det såg mera ut att bero på feber än att det skulle vara för att det var kallt ute. Förberedde oss på det värsta, ringde barnvakt inför fredagen för Fredrik ville ju naturligtvis gå till jobbet och jag ville ju inte att han skulle behöva vabba redan. Det är ju ett nytt jobb och då gäller det ju att visa vad man går för plus att Fredrik berättade att halva arbetsstyrkan var redan hemma pga. vabb eller egen sjukdom. Jag har ju inga lektioner på fredagar men jag hade ju en INSU som skulle in och hade inte tid att vara hemma med sjukt barn. Farmor Ulla skulle ställa upp men sen när fredagen kom så behövdes inte det. Linnea var så pigg och go och glad och kunde utan problem gå till dagis. Puuuuu   


Idag har jag varit på bibblan och pluggat mera och Fredrik och Linnea har varit hemma och gosat. Jag vet inte om det är någon som har missat att kylan har slagit till ordentligt? Ja här var det iaf minus 15 grader   i morse vilket innebar att det var helt ok att stanna inne i värmen och slappa hela dagen :) Annars när solen skiner och det är bra väder så brukar jag vilja att Linnea får komma ut iaf en liten stund på de lediga dagarna också. På dagis är de ju ute så himlans mycket så där behöver man ju inte bekymra sig men på helgerna går tiden så fort så det är lätt gjort att man missar att gå ut innan mörkret kommer. Det är ju inte riktigt lika kul att gå till lekparken när det är mörkt.


Nej nu är det väl snart dags för filmtajm med min man. Får se om vi orkar se en hel rulle eller om vi kommer däcka snart båda två, hehe. Det är ju rätt så slitsamt att kliva upp klockan 05:00 varje vardagsmorgon som min man gör. Jag får ju åtminstone sova till 06:00 så det är ju en timme till varenda dag. Ja dvs. om nu Linnea lyckas hålla sig sovande den timmen för den här veckan har hon vaknat någonstans mellan 5 och 6 några mornar. Inte lätt alltid…


Puss och kram goa vänner. Synes och höres   

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards