Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Heidi Månsson - 7 februari 2012 23:00

Frustrationen är enorm!! Jag har så mycket som jag vill göra men så lite tid att göra det på och det går inte ihop alls just nu. Jag vill koncentrera mig så mycket som möjligt på skolarbetet för jag vill definitivt klara alla kurser och helst med mer än "bara" betyg G. Jag vill vara den där "perfekta" frun som hinner med hemmet och barnen, mannen och hunden och hela kittet liksom. Jag vill inte ha tvättberg och diskberg som växer, jag vill inte känna att jag inte hinner hjälpa barnen ordentligt med läxorna, jag vill inte behöva bortprioritera lektid med Linnea för att allt hushållsarbete kommer i vägen. Åååååh vad frustrerad jag kan bli på sådant här.

Å andra sidan så vet jag ju att det blir bättre sen. Mina studier leder ju förhoppningsvis (och med största sannolikhet) till någonting bra. Jag vet att jag får ut något av det sen. Härda ut nu... det blir bättre... :)


Vi har "skaffat" en dogwalker till Izzie. När jag är i skolan långa dagar och mannen är på jobbet så kan hon ju inte vara själv hela långa dagarna så vi fixade en tjej som kommer och tar med Izzie på promenader. Jätteskönt att veta att Izzie har det bra och jag slipper stressa hem på håltimmar och så för att rasta vovven. Nu kan jag slappna av och lägga den tiden på pluggandet och så blir det inte den där undermedvetna stressen hela tiden. Tjejen som går ut med Izzie heter Jennie och hon verkar vara en kanontjej så det känns superbra! Jennie hade med sig ett märgben till vovvsingen idag och det var uppskattat från hela denna familjen :=)) Sådana små saker som jag faller för. Härligt att se att det finns personer som verkligen bryr sig om hundar även fast det inte är ens egen liksom.


Nej nu tycker jag att den här köldknäppen som vi har fått i hela detta avlånga land får ta och försvinna. Det är inte roligt alls. Jag vill ha vår, solsken och sådär mellan 10-15 plusgrader. Mmmmm...längtar....


Linnea har varit hemma nu måndag och tisdag från dagis. I morgon måste F gå till jobbet igen och jag vill INTE vara hemma nu. Jag är superrädd för att halka efter i skolan och jag har ingen lust alls att missa lektioner osv. Håll tummarna allt ni kan för att Linnea kan gå till dagis i morgon!!! Pliiiiis :)


Nä nu måste jag sova. Ses. Kram och puss.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards