Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Föreläsning, blodtryck, studiebesök och himla massa annat :)

Av Heidi Månsson - 15 februari 2012 22:15

Jaha det blev en ny vecka denna gången oxå. Ja måndagen bjöd inte på så mycket. Det var lektion mellan 9-12 och sen lite plugg på bibblan efter det. Fick en del gjort även om jag blev så enormt trött på slutet så jag fick avbryta tidigare än vad jag hade tänkt. När man sitter och somnar i en datasal som är till för studier så är det dax att ge sig... Hehe.

I tisdags så var det obligatorisk närvaro på skolan mellan kl 10:15-12:00 för då var det föreläsning om Mötesplats Ljungdala. Vissa delar var intressanta och en del var mindre spännande att höra om men det som sänkte betygen på den föreläsningen var att de upprepade sig en väldans massa. Det blev samma sak gång på gång. Synd. För som sagt så var det väldigt nyttigt och bra i övrigt :)

På eftermiddan så hade de andra i klassen data så jag satt med i datasalen men gjorde andra uppgifter. Känns bra att kunna utnyttja tiden när man får en lucka/håltimme så slipper man ju plugga så mycket på kvällarna ist :o)


Idag har vi haft först "vanlig" lektion i vård och omsorg (ja förutom att vi fick använda blodtrycksmanchetter å det brukar man kanske inte använda under en vanlig lektion??), sedan fick vi ha lektion i metodsalen och där fick vi göra lite övningar som har med arbete inom vården att göra, som tex att testköra de olika funktionerna på en sjukhussäng, hjälpa en försvagad/handikappad människa upp ur en stol och lite sånt. Vi använde bara eleverna i klassen som patienter men det är ju sjukt nyttigt att försöka sätta sig in i hur en vårdtagare har det egentligen... Sådant som vi tar för självklart kanske inte alltid är så självklart...

Efter lunch så var det dax för studiebesök på ett äldreboende och då fick vi lite information om några olika hjälpmedel som kan vara bra att ha till vårdtagarna. Alltid bra att kunna lite och att känna till de vanligaste.


Robin har varit hemma från skolan idag för han vaknade med feber, halsont och värk i ena örat. Det fick bli lite alvedon och nässpray. Skönt att de stora barnen är så pass gammla så att de reder ut att vara själva hemma så att jag inte missar jättemycket i skolan. En vanlig lektion går ju oftast att läsa ikapp men studiebesök och praktiska övningar är ju inget som man fixar själv i en handvändning...

I morgon och på fredag är vi fria från lektioner men vi har ju å andra sidan mycket tid för självstudier så den ska jag utnyttja på bästa möjliga sätt. Jag hoppas att Robin orkar med att vara själv hemma under morgondagen med för jag skulle ju verkligen behöva åka till skolan eller bibblan för att kunna fokusera någorlunda. Vi får väl se hur det blir i morgon. Håll tummarna!!


Nej nu är klockan så där mycket igen! Hur går det till? Nä jag måste lära mig att inte tänka "ska bara"...  Puss på er. Synes! Sov gott :) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards