Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

Tjugosjätte februari tvåtusentolv

Av Heidi Månsson - 26 februari 2012 21:45

Dax att uppdatera igen då! Detta har hänt sedan sist:

I torsdags var det mest skola för mig, dagis för Linnea och jobb för Fredrik som gällde. Inte jättespännande alltså :=)

I fredags pluggade jag hemifrån eftersom Robins snälla farmor och farfar skulle komma hit och lämna hem honom igen. Jag ville ju inte att Robin skulle komma hem till ett tomt hus - det känns kanske inte så jättevälkomnande... Robin kom iaf hem vid lunch och tur var ju det för jag saknade min Robin jättesupermycket ju!!

I lördags pluggade jag först på bibblan i några timmar på förmiddan och sen på eftermiddan åkte vi till Fredriks pappa Hasse + sambon Lotta för att gå på 60-årfest :)  Det var mycket trevligt!! Mycket trevligt folk och mycket god mat :o)


Idag började jag med att ta ett träningspass på min crosstrainer (införskaffade en sådan i torsdags    ) och efter dusch och påklädning så traskade jag ut i trädgården och började röjja i en av rabatterna. Jag fick lite vårkänslor när jag stod där med ryggen mot solen och verkligen kände hur det började bli varmt av solstrålarna. Jag rensade bort gammalt visset och där under kom det lite lökar som tittade upp ur jorden. Det är roligt när man ser lite resultat av det man gör :o)

Jag hade tänkt att få mååååånga timmar till i rabatterna men så blev det inte. Jag blev abrupt avbruten av att Fredrik och Felicia behövde hjälp med Linnea inne i huset. Linnea klämde fingrarna i skafferidörren och det såg inte så bra ut så vi åkte till akuten för säkerhets skull. Bättre att kolla upp det när man nu kan. De två stora barnen stannade hemma och Fredrik och jag slängde oss in i bilen. Fredrik satt där bak med Linnea och höll en glass mot det onda fingret och en glass som Linnea fick äta på så att hon skulle glömma att hon hade ont - det gick upp och ner i vågor. Ibland grät hon jättemycket och emellanåt verkade det rätt så ok. Svårt att veta hur allvarligt det är då ju. Speciellt med tanke på att Linnea nästan kan ramla och slå sig hur mycket som helst utan att gråta. Det händer ju att hon slänger sig ner från en stol och sen bara säger: -Lilla ramlade! Och sen skrattar hon... SÅ när hon väl gråter så tar man det ju lite mer på allvar. Nåja - på akuten kunde dom inte göra så mycket utan bad oss att återkomma om det inte skulle bli bättre eller om det skulle bli värre. Eftersom att hon med största sannolikhet kommer att få en ordentlig blodblåsa under nageln så kan det ju behöva tömmas för att lätta på trycket så då skulle vi komma tillbaka eller om vi tror att vi ska röntga. Dom hade inte tillgång till röntgen-apparaten idag men jag tror inte att det ska behövas. Hon har varit go och glad under kvällen så jag tror att det kommer gå bra. Lite skrämselhicka får man ju dock och när Fredrik kommer och säger att vi ska till akuten så säger man liksom inte emot heller för han är inte den som överdriver saker å ting. Nåja - jag tror att det gick bra. Lillan sover gott och har inte behövt mer smärtstillande.


Nu på kvällen så var Fredrik och Felicia iväg med Izzie på Rallymix. Det är ju Hannah som håller i kursen så det är klart att vi ska vara med på det :) Jag ville också följa med men det skulle krocka med Linneas nattning så jag stannade hemma med henne och Robin. Får väl följa med en annan gång.


Nu ska jag ladda upp inför en ny skolvecka. Jag kan ju säga som så att det är välldans skönt att ha tv:n som barnvakt på morgonen! Jag är ju själv hemma med Linnea, Izzie och Robin varje morgon eftersom Fredrik sticker redan kl 06:00. Linnea brukar vakna när han går men det händer att hon vaknar ännu tidigare också. Det är väldigt skönt att kunna sätta på bolibompa på tv:n och sen kunna duscha i lugn och ro. Sen när jag behöver gå ut med Izzie så är ju Robin också vaken så då kan han ha koll på Lillan. Det underlättar för mig vääääldigt mycket kan jag ju säga. Jag och Linnea sticker till dagis 07:40 och Robin går sist hemifrån 08:05. Det är rätt så bra att Izzie är nyrastad då - det underlättar för honom då han ska smita ut.


Nej dax att sätta mobilen på laddning, spela lite wordfeud och sen blunda och sova. Natti natti! Sov gott. Puss och kram :=))


 
 
Henrik

Henrik

17 april 2012 08:43

Nu är det bara 10 dagar kvar tills Antik- och Hantverkmässan i Hässleholm går av stapeln. Kom dit och hitta unika smycken till ett bra pris. Fynda antikviteter, retroprylar och textilföremål. Platsen är Hässleholmsgården. Tiden är den 28 april kl 10-15. Entré 20 kronor.

www.modighus.se/massa

http://www.modighus.se/massa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards